عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
در برنامه کوی محبت عنوان شد
حجت‌الاسلام کازرونی با اشاره به فضایل حضرت امیر(ع) گفت: صعصعه خطیب توانمندی بود که ایشان ۶ صفت برای امیرالمؤمنین(ع) ذکر کرده است.

عقیق:آخرین شب  ویژه برنامه کوی محبت (21 مهرماه) با حضور حجت الاسلام کازرونی از نجف اشرف به صورت مستقیم پخش شد. حجت الاسلام کازرونی  با تبریک عید سعید غدیر به همه مسلمانان درباره فضایل و مناقب مولا امیرالمومنین (ع) گفت: صعصعه خطیب و شجاع بود ایشان فردی بود که با خوارج جنگید از نظر سخنوری توانمند بود . ایشان  6 صفت درباره امیر المومنان ذکر کرده است.

وی ادامه داد: صعصعه حضرت را بردبار توصیف کردند. همچنین گفتند هیچ کسی از دست علی ابن ابی طالب (ع) اذیتی ندید و در سلامت کامل بود. امیر المومنین (ع) شخصیت عالمی بود و از علم ایشان همین بس که نهج البلاغه بخشی از سخنان حضرت امیرالمومنین است. سیدرضی گفته است سخنانی که جنبه فصاحت و بلاغت بالایی دارد را گلچین کرده است. این نهج البلاغه دریایی از علم است.

صحابه امیر در ادامه گفت: علی (ع) بسیار به پیامبر نزدیک بود داماد و پسرعمه پیامبر بود. علی از مکه هجرت کرد، هجرت سخت است ،ایشان مایه آزمایش امت شد. بسیاری پیغمبر را قبول داشتند و خضوع وخشوع می کردند اما ولایت علی (ع)  باعث آزمایش شد و تا امروز هم مایه آزمایش است.

وی در بخش دیگری از برنامه به رفع مشکلات مسلمین در توسل به ائمه اطهار و اولیاءالهی اشاره کرد و گفت: اگر مشکلی وجود دارد  باید متوسل شویم. ما تجربه کردیم امور مادی نمی توانند برای انسان آرامش ایجاد کنند. به بالاترین مقام دنیوی که برسیم  خوف زوال و از بین رفتن وجود فرد را فرا می گیرد. دشمنی ها زیاد می شود و آسایش و آرامش از بین می رود. انسان تنها با نور معنوی و آسمانی به  آرامش می رسد که انواع مختلف دارد. متدین این مهم را  تجربه و درک کردند. انسان درمقابل اولیاء خدا قرار می گیرد ، نشستن در محضر امیرالمومنین نشستن در محضر خداوند است . آینه ای که خداوند را بتواند به ما معرفی کند اولیاء و انبیاء الهی است.

برنامه کوی محبت با اجرای مصطفی موسوی و محسن سوهانی روی آنتن شبکه دو رفت. این برنامه به سفارش گروه معارف و حمایت ستاد بازسازی عتبات عالیات تهیه و پخش می شود


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین