عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۰۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
مداحی حاج سید حسین عرب و حاج علی آیینه چی درهیئت منتظرین حضرت مهدی(عج)
علی بن ابیطالب نسخه منفرد است و نسخه ای را مانند علی بن ابیطالب را در تمام عالم نمی توان یافت. همه به او محتاج هستند و او به احدی محتاج نیست.
گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن شب عید غدیر در هیئت منتظرین حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

به گزارش در این مراسم که با تلاوت کلام الله توسط استاد رستمی آغاز شد، پیش از منبر حاج سید حسین عرب دقایقی مداحی کرد. در ادامه حجت الاسلام اعتمادیان سخنرانی کرد و حاج علی آیینه چی نیز به مدح مولای متقیان پرداخت.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام اعتمادیان را بخوانید؛

_ درباره امامان معصوم به تخصیص امیرمؤمنان می توان ابعاد اربعه ای را مطرح کرد که عبارتند از ذات، صفات،افعال و اقوال که هر کدام از این ابعاد می تواند جمعیتی را در خور استعداد به خود مشغول کند. اما راجع به ذات امیرمؤمنان بهتر است که اظهار عجز کنیم.

_ احدی را قدرت نیست به قله ذات امیرمؤمنان راه بیابد مگر این که کسی در حد علی بن ابیطالب باشد که او وجود مبارک رسول خدا می باشد که نفس امیرالمؤمنین نفس پیغمبر اکرم است. و هیچ کس نمی تواند در آن خورشید عالم تاب خیره نگاه کند. باشد تا هر کس به اندازه استعداد و دریافت خود به حقیقت باطنی امیرمؤمنان واقف شود.

_ بعد دوم از ابعاد شخصیتی آن حضرت بعد صفات امیرمؤمنان است که عالمی را محو و حیران نموده است تا آنجا که می توان گفت مجرای اسماء الهی در میان خلق وجود مقدس علی بن ابیطالب است که تجلی همه اوصاف پروردگار است.

_ یعنی هر کس می خواهد که حضرت حق را در اوصافش به اندازه استعداد فهم و درک کند چاره ای ندارد جز این که در مظهر تجلی آن اوصاف یعنی امیرمؤمنان تحقیق کند و بیابد که چگونه است که آن حضرت شده است مجرای همه اوصاف باری تعالی به حدی که یکی از شگفتی ها جامع الاضداد بودن آن حضرت است.

_ صفاتی در وجود آن حضرت موج می زند که آن صفات را در یک انسان عادی نمی توان دید. این اوصاف در حالت عادی با هم تضاد دارد. اما افعال امیرمؤمنان که گفته اند تنزل صفات آن حضرت است که مظهر عجائت و غرائب شده است.

_ آدم عاقل و منصفی نیست که پی به ولایت و امامت علی بن ابیطالب نبرد. در روز عید غدیر خم رفراندومی شد تا مردم امتحان شوند و نشنیده ها شنیده شود و اتمام حجت شود. علی وصی بلافصل پیامبر است.

_ علی بن ابیطالب نسخه منفرد است و نسخه ای را مانند علی بن ابیطالب را در تمام عالم نمی توان یافت. همه به او محتاج هستند و او به احدی محتاج نیست. فعل هر انسان تنزل صفات اوست. افعال امیرالمؤمنین تنزل صفات اوست. صفاتی در وجودش موج می زند که در هیچ احدی این صفات نمی گنجد.

_ در روایت است که وقتی امیرالمؤمنین برای فتح خیبر می رفتند دیدند که پیامبر  به خدا قسم می دهد که خدایا به حق علی علی را یاری کن. چرا ما خدا را به علی نخوانیم؟

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین