عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به حضور خادمان افتخاری در حرم اهل بیت(ع) و اماکن مقدسه گفت:باید فرهنگ خادم افتخاری در دیگر عرصه های اجتماعی، فرهنگی و... رونق بگیرد.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی عصر دیروز در گردهمایی خادمان افتخاری حرم بانوی کرامت اظهارداشت: این که در حرم های اهل بیت علیهم السلام انسان مشغول خدمت باشد، از نعمت های بزرگ الهی است که باید قدردان آن بود.

وی با بیان این که انسان ممکن است در عرصه های مختلف خیر و شر خدمت رسانی کند، تصریح کرد: نباید به خادم نگاهی بد داشته باشیم؛ چراکه بر اساس سیره معصومین علیهم السلام خادمی دارایی جایگاه رفیعی است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان این که مؤمن نسبت به مؤمن باید روحیه خادمی داشته باشد، تصریح کرد: برخی انسان ها گمان می کنند که خدمت کار ناپسندی است؛ در حالی که خدمت به مؤمن دارای پاداش فراوانی از سوی خداوند است.

وی در ادامه با ضروری دانستن فراهم آمدن عرصه ای برای خدمت رسانی افتخاری مردم در عرصه های مختلف گفت: امروزه در حرم امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهاو برخی بقاع متبرکه خادم افتخاری وجود دارد، ولی باید فرهنگ خادم افتخاری رونق بگیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: همه مساجد نیز باید مانند بقاع متبرکه خادم افتخاری داشته باشد و در این عرصه افراد با تخصص های مختلف به خدمت رسانی افتخاری بپردازند.

وی به پاداش خدمت افتخاری در پیشگاه حضرت حق تعالی اشاره کرد و گفت: بر اساس آیات سوره مبارکه انسان، نعمت فراوان، بهشت و... از جمله نعمت هایی است که خدا برای خدمت های افتخاری در نظر گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی خطاب به خادمان افتخاری حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: مطمئن باشید که هر خدمتی که برای بانوی کرامت انجام می دهند، حضرت معصومه سلام الله علیها نیز به شما عنایت خواهند نمود.

 وی با اشاره به روایت سه امام معصوم علیهم السلام درباره پاداش زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: کسانی که در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها خدمت می کنند؛ در حقیقت به اهل بهشت خدمت می کنند.

استاد تفسیر حوزه با بیان این که خدمت دارای جلوه های مختلفی است، ادامه داد: باید خدمت ها به گونه ای باشد که سیمای شهر مقدس قم تغییر یابد؛ امروزه جلوه قم مغازه های سوهان فروشی شده است در حالی که باید جلوه فرهنگی در این شهر به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: خادمان افتخاری حداقل هر ماه یک کتاب را بخوانند و آموزه های موجود در این کتاب را به دیگران ارائه نماید تا کار فرهنگی بزرگی در مدت کوتاهی رقم بخورد. حال که خداوند توفیق داده ما در حرم اهل بیت علیهم السلام حضور داشته باشیم؛ با آیات قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السلام بیشتر از گذشته آشنا شویم.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی اجازه دادن برای ورود گروه های مختلف در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را شایسته دانست و گفت: ممکن است افرادی علاقه مند به حضور در حرم کریمه اهل بیت(س) باشند، ولی از نظر تفکر دارای اختلاف نظری با ما باشند؛ نباید از ورود این افراد جلوگیری نمود، مگر این که دارای فساد فکری و اعتقادی باشند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین