عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
تابلوِ نگارگری «معراج»،اثر استاد محمود فرشچيان که مدت یکسال در «موزه استاد فرشچیان» به نمایش گذاشته شده این هفته به بارگاه ملکوتی حضرت رضا (علیه‌السلام) و موزه آستان قدس رضوی منتقل خواهد شد.

عقیق: معصومه مبینی با اعلام خبر فوق گفت: «معراج» پانزدهمین نگاره اهدایی استاد فرشچیان به بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)، یکی از شاهکارهای هنری معاصر است که مدت یکسال در «موزه استاد فرشچیان» واقع در مجموعه سعدآباد به نمایش گذاشته شده  و  اواخر هفته جهت نمایش به موزه آستان قدس رضوی منتقل می شود.

مسئول موزه استاد فرشچیان توضیح داد: ”استاد فرشچيان"، در ایام دهه كرامت سال گذشته طي مراسمي  از این اثر ماندگار خود که معراج پيامبر (ص)  را در آن به تصوير كشيده‌اند، رونمايي کرد و آن را به آستان مبارك حضرت امام رضا(ع)اهدا كرد.

وی افزود:استاد فرشچیان این اثر ارزشمند را در ابعاد 80 *100 و با تکنیک آکریلیک و طی مدت یکسال و چند ماه خلق کرده است.

مبینی اظهار داشت :نگارگران بزرگی درباره معراج پیامبر اکرم (ص) به خلق اثر پرداختند همچون تابلوی سلطان محمد که هم اکنون در موزه بریتانیا انگلستان نگهداری می شود در این  تابلو چهره پیامبر اسلام و فرشتگان پوشانده شده اما در اثر "معراج" استاد فرشچیان این صور از پشت سر به تصویر کشیده شده تا نیازی به پوشاندن آنها نباشد.در تابلوی معراج همه مخلوقات از جمله حضرت رسول اکرم (ص) با اسبش،براق، رو به سوی درگاه الوهیت دارند و به سمت نور الهی درحرکتند.

گفتنی است که استاد محمود فرشچيان، نگارگر برجسته معاصر و واقف و اهداکننده آثار منحصر به فرد هنری به موزه آستان قدس رضوی، تاکنون نشان‌هاي ارزشمندی مانندِ نشان درجه يک هنر ايتاليا، تنديس طلايي اسکار ايتاليا، نشان هنر نخل طلايي ايتاليا، تنديس طلايي اروپايي هنر ايتاليا، ديپلم آکادميک اروپا، ديپلم لياقت دانشگاه هنر ايتاليا، مدال طلاي آکادمي هنر و کار ايتاليا،..را دریافت نموده است.

 

منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین