عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
مراسم تحویل پرچم آستان مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به ستاد استانی خوزستان، ویژه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی و گردهمایی مداحان و شاعران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، جمعه‌شب در مجتمع فجر اهواز برگزار شد.
عقیق: عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، در این مراسم اظهارکرد: در دوران دفاع مقدس جامعه در تعاملی زیبا در جنبه‌های مختلف نظامی، سیاسی، دفاعی و در رأس آن مباحث فرهنگی قرار داشت؛ پیام‌هایی که در قالب نوحه‌های حماسی که در حقیقت الگویی برای کشور بود، انتقال می‌یافت.

وی با بیان این‌که «هر کجا قلمی به درستی و به صداقت مطالبی را نگاشت، آن مطلب نهادینه شده است»، گفت: مقتل نمونه بارز آن است و همه مقتل‌ها با یک محتوا و نتیجه‌گیری در تاریخ ثبت شده‌اند. وظیفه آنانی که قلم به دست و شاعر هستند اثربخشی و درنظر گرفتن موقعیت جامعه است.

وی افزود: هیچ شخصی حق ندارد وقایع حماسی که مربوط به کل جامعه است را با دیدگاه خود تحلیل کند. باید از عاشورا برداشت واحدی که امام حسین(ع) در مسیر آن گام برداشتند، داشته باشیم. همچنین باید در کنار بهترین شیوه‌های مداحی بهترین شیوه عزاداری را ارائه دهیم.

استاندار خوزستان خطاب به مداحان حاضر در این گردهمایی اظهارکرد: ایام عاشورا بهترین فرصتی است که می‌توان از انحراف در عزاداری جلوگیری کرد؛ جمعیتی عزادار با عقاید مذهبی از حداقل تا عالی در اختیار ما قرار دارد و نباید اجازه دهیم که این دو مجموعه از دستمان برود. اشعار و صوت در مداحی می‌تواند تأثیرگذار باشد و جماعتی که به‌مناسبت محرم تا پایان صفر در اختیار مداحان قرار دارند امانت دست آن‌ها هستند و اگر کسی با صوت مداحان از اعتقادات خود عقب‌نشینی کرد، آن‌ها باید جوابگو باشد.

وی گفت: ما در دوران دفاع مقدس عشق توأم با علم را تجربه کردیم و آن‌ راه هم‌چنان ادامه دارد.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین