عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۴۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
بالاترین درجه و پاداش کارهای شایسته این است که در قیامت آن فرد نسبت به برخی از مؤمنین مقام بالاتری بدست آورد. اما توسل به امام حسین(ع) بالاترین درجات برای او محقق می شود. زیرا به درجه ای می رسد که با برترین پیامبران خدا همنشین و با امیرمؤمنان علی(ع) همدم می شود و از خوان پر نعمت و احسان آنان متغنم می گردد.

عقیق: همگي به سوي وسايل نجات بخش حسين(ع) بشتابيد! بشارتتان باد که در توسل به او يک مژده خوشحالي کننده و شگفت آور و يک نعمت پر شکوه و يک لطف بسيار بزرگ ديگري از جانب خداست و آن اين است که در توسل به آن حضرت ويژگي و آثاري است که به جهاتي چند، سر آمد همه اسباب و وسايل نجات و برتر از همه کارهاي شايسته است.

مژده در توسل به حسین(ع)

از میان راهها و وسایل نجات بخش امام حسین(ع) یک ویژگی وجود دارد که از جهاتی سرآمد همه اسباب و وسایل نجات و برتر از همه کارهای شایسته است مانند اینکه:

1_ بالاترین ثمره انجام کارهای شایسته، رهایی از آتش دوزخ است، ولی ثمره توسل به آن حضرت، نه تنها موجب رهایی فرد از آتش دوزخ می شود، بلکه می تواند سبب رهایی دیگران هم باشد.

2_ بالاترین نتیجه اعمال صالح، ورود به بهشت خواهد بود. اما ثمره زیارت امام حسین(ع) و توسل به حضرتش، علاوه بر ورود فرد به بهشت، موجب دخول دیگران نیز می شود.

3_ نهایت بهره مندی از اعمال صالحه در این است که فرد به واسطه آن می تواند بهره ای از حوض کوثر داشته باشد تا از آن سیراب گردد. اما ثمره توسل به امام حسین(ع) این است که توان سیراب کردن دیگران را نیز پیدا می کند.

4_ بالاترین درجه کارهای نیک و شایسته این است که نامه اعمال ارتقاء یافته و در دیوان حسنات نوشته می شود و آن کتاب را به دست راست می دهند و با شادمانی آن را می خواند. اما توسل به آن حضرت از آن بالاتر است، زیرا به واسطه آن در کارنامه انسان، از عبادت ها و کارهای بهترین بنده الهی یعنی اعمال پیامبراکرم(ص) را در آن ثبت می کنند.

5_ ثمره نهایی پاداش اعمال صالحه این است که در قیامت میان تو و پیامبر(ص) جدایی نمی افتد و دربارگاه الهی آن بزرگوار در حق تو شفاعت می کند و این نتیجه را می توان از توسل به امام حسین(ع) نیز به دست آورد. زیرا پیامبر(ص) در روز قیامت از احوال زائر حسینی جستجو می کند، دست او را می گیرد و از مراحل پر خطر قیامت نجات می دهد.

6_ بهترین دستاورد کارهای شایسته، رسیدن به بهشت و حورالعین است. اما در بعضی از روایات مربوط به آن حضرت نقل شده که سوگواران واقعی حضرتش، با ایشان محشور و هم صحبت می شوند و در زیر عرش الهی جای می گیرند و چنان از این همنشینی خشنود و شادمان می گردند که در مقابل دعوت حوریان بهشتی و اظهار تمایل آنان برای وصالشان، بی اعتنا هستند و همنشینی با حضرتش را ترجیح می دهند.

7_ بالاترین درجه و پاداش کارهای شایسته این است که در قیامت آن فرد نسبت به برخی از مؤمنین مقام بالاتری بدست آورد. اما توسل به امام حسین(ع) بالاترین درجات برای او محقق می شود. زیرا به درجه ای می رسد که با برترین پیامبران خدا همنشین و با امیرمؤمنان علی(ع) همدم می شود و از خوان پر نعمت و احسان آنان متغنم می گردد.

8_ نهایت پاداش کارهای شایسته، رسیدن به رضوان الهی است که از بهشت نیز بالاتر و بهتر است و توسل به امام حسین(ع) سرآمد این شکوه و عظمت است. زیرا به واسطه آن شخص به مقامی می رسد که فوق عرش و هم صحبت الهی می شود. در این مورد روایتی نقل شده و این سخن کنایه از شدت تقرب و لطف خداست.

9_ در سایه اعمال شایسته بهترین پاداش این است که پس از مرگ، بهترین همسایه ات تو را غسل دهد و با مال حلالی که داری، تو را کفن کنند و یکی از علماء یا انسان پرهیزگاری بر تو نماز بخواند اما در توسل به امام حسین(ع) به مقامی دست می یابی که در هنگام مرگ، فرشته وحی به همراه فرشتگان مقرب الهی بر پیکر تو نماز می خوانند و با کفن های بهشتی، تو را کفن می کنند و با حنوط بهشتی، حنوط می کنند.

10_ نهایت آثار و اعمال صالحی که به پس از مرگ به شخص همواره به او ملحق می شود این است که فردی به نیابت از او، برای مدت زیادی کارهای شایسته را دنبال کند. یا اینکه ثواب یک دهم از کارهای پسندیده مردم به او خواهد رسید، البته در صورت درست بودن آن اعمال که شخص از طریق عملی که داشته از آن بهره مند می شود و یا کسی پش از مرگ وی برایش هدیه کند و یا از طریق فرزندان و یا صدقه جاریه بعد از مرگش به او ملحق می گردد که غالباً بر اساس عرف و عادت مردم بیش از هزار سال دوام نخواهد داشت و بعد ازمدتی اثر آن پایان می یابد. اما در توسل به امام حسین(ع) این اثر جاودانه می شود و فرشتگان پس از مرگ انسان، از جانب وی نایب می شوند که آن اعمال و سنت پسندیده را تا روز قیامت ادامه دهند. هر یک از آن پاداش ها برایش نوشته می شود و با گذشت زمان تغییر پیدا نکرده و پایان نمی پذیرد.

11_ نهایت پیشرفت انسان در سایه اعمال صالحه این است که جزو بندگان صالح خداوند قرار می گیرد. اما در وسایل حسینی به جایگاه فرشتگان مقرب درگاه الهی می رسد، بلکه فراتر از آن جزو کروبیان که سادات و پیشوایان فرشتگان مقرب اند، قرار می گیرد. در این زمینه روایات معتبری به این معنا دلالت می کند.

12_ و نهایت پاداش آن اعمال این است که فرد به پاداش و ثواب قابل تصور و مشخص می رسد. اما در توسل و پیروی آگاهانه از امام حسین(ع) به پاداشی بی نهایت و غیر قابل تصور می توان دست یافت که از بالاترین مراتب و درجات بلندتر بوده و فراتر از آن در هیچ جایی بیان نشده است.

این نمای مختصری است از الطاف ویژه الهی نسبت به سید و سالار شهیدان و اجر و پاداش بی نظیر برای پیروان حضرتش که از برکت نور وجودش دیگران را بهره مند می سازد.


کد خبرنگار:211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین