عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹
مطابق با فتاواي آيت‌الله مكارم شيرازي؛
چاپ هفدهم كتاب مناسك حج مطابق با فتاواي حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي (همراه با اصلاحات و اضافات) به همت انتشارات اميرالمؤمنين عليه‌السلام راهي بازار نشر شد.

عقیق:حج يكي از اركان مهم اسلام و از بزرگترين فرائض ديني است، قرآن مجيد در يك عبارت كوتاه و پرمعني مي‌فرمايد: براي خدا بر مردم است كه حج خانه او كنند، آنها كه توانائي رفتن به سوي او دارند و در ذيل همين آيه مي‌فرمايد: و هر كس كفر ورزد (و حج را ترك كند، به خود زيان رسانده)، خداوند از همه جهانيان بي‌نياز است.

اين كتاب از «مقدمه، اهميت حج در اسلام، اسرار حج، شرايط وجوب حج، حج مستحبي، حج نيابتي، حج نذري، اقسام حج، و فصل‌هاي حج تمتع و اعمال آن، مسائل متفرقه حج، عمره مفرده، و آداب و مستحبات حج و عمره» گردآوري شده كه هر فصل داراي مسائل خاص خود است.

در بخش اسرار حج مي‌خوانيم: «كساني كه با توجه به اسرار اين عبادت و با نهايت خلوص نيت، اين عبادت بزرگ روحاني را انجام مي‌دهند آثار عميق آن را در درون جان خود تا پايان عمر احساس مي‌كنند و هر زمان به ياد خاطره‌هاي اين سفر روحاني و صحنه‌هاي مملو از روحانيت و صفا و اخلاص بيفتند، روح تازه‌اي در آنها دميده مي‌شود (اين اثر تربيتي و اخلاقي حج است).

فصل اول اين كتاب به «صورت حج تمتع، شرايط حج تمتع، ميقات‌هاي احرام، احكام ميقات‌ها، اعمال عمره تمتع، احرام، طواف، نماز طواف، سعي صفا و مروه، تقصير، احرام بستن از مكه، وقوف در عرفات، وقوف در مشعرالحرام، رمي جمره عقبه، قرباني، واجبات پنجگانه مكه، طواف نساء، توقف شبانه در مني (بيتوته در مني)، رمي جمرات در روزهاي يازدهم و دوازدهم و مصدود و محصور» پرداخته است.

اعمال عمره مفرده هفت چيز است: احرام از ميقات، طواف خانه خدا (هفت دور)، نماز طواف، سعي صفا و مروه، تقصير (كوتاه كردن مو و ناخن)، طواف نساء و نماز طواف نساء.

در فصل چهارم مسائل مرتبط با «مستحبات احرام، مكروهات احرام، مستحبات دخول حرم، مستحبات ورود به مكه معظمه، آداب مسجدالحرام و مكه معظمه، آداب و مستحبات طواف، مستحبات نماز طواف، مستحبات سعي، مستحبات احرام تا وقوف به عرفات، مستحبات وقوف به عرفات، مستحبات وقوف به مشعر، مستحبات رمي جمرات، مستحبات قرباني، مستحبات حلق، مستحبات طواف حج و نماز آن و سعي، مستحبات مني، مستحبات ديگر مكه معظمه، طواف وداع، زيارت رسول اكرم صلي‌الله‌عليه‌وآله بعد از حج، زيارت حضرت رسول اكرم صلي‌الله‌عليه‌وآله، زيارت حضرت صديقه سلام‌الله‌عليها، زيارت جامعه، زيارت ائمه بقيع عليهم‌السلام و دعاي امام حسين عليه‌السلام در روز عرفه» به رشته تحرير درآمده است.

علاقه‌مندان جهت تهيه اين كتاب مي‌توانند با شماره تلفن
۳۷۷۳۲۴۷۸۰۲۵ تماس بگيرند.

چاپ هفدهم كتاب مناسك حج مطابق با فتاواي حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي (همراه با اصلاحات و اضافات) در
۳۰۴ صفحه با قطع جيبي با تيراژ ۲۰۰۰ نسخه و به قيمت ۴۰۰۰ تومان به همت انتشارات اميرالمؤمنين عليه‌السلام راهي بازار نشر شده است.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین