عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۱۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
‌یک کارشناس مسائل دینی گفت: عبادتی که سرمنشأ عقلانی و فکری داشته باشد، ارزش دارد و دائمی و تأثیرگذار است.

عقیق:حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی مرادیان اظهار کرد: اعتقاد به خداوند، آرامش را به‌دنبال دارد و سبک زندگی را تغییر می‌دهد چون خداوند می‌خواهد با آثار و آیاتش بنده‌ها به او برسند و خداباور شوند، آثار شخصی، خانوادگی، اجتماعی، دنیایی و آخرتی همه به این اعتقاد و خداباوری بستگی دارد.

وی با بیان این‌که «تفکر صحیح درباره خدا، آیات و بزرگی پرودگار که سبب خضوع انسان می‌شود راه رسیدن به سعادت ابدی است» گفت: وقتی بندگان به خدا رسیدند، تمام زندگی آنها تحت تأثیر قرار می‌گیرد، خداوند می‌خواهد کلیدی را به دست بشر بدهد، این کلید همان تفکر درباره خداوند است، زمانی که این کلید به دست بشر رسید درها به رویش باز ‌می‌شوند و به سعادت ابدی می‌رسد.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به تأثیرات روحی و روانی خداباوری در انسان، افزود: انسان خداباور از نظر روحی روانی وقتی مشکلی پیدا می‌کند، وقتی می‌بیند خداوند تکیه‌گاه اوست آرامش روحی دارد و مشکلات برای او آسان می‌شود.

این مبلغ دینی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) مبنی بر اینکه، یک ساعت تفکر، از 70 سال عبادت بدون تفکر ارزشمندتر است، افزود: عبادت، گاهی تقلیدی است و ارزش ندارد، خداوند می‌خواهد انسان بداند که چرا خداوند را عبادت می‌کند؟ وقتی انسان، با تفکر، خداوند را عبادت کند و به خدا برسد با تمام وجود به خالق جهان متصل می‌شود، چون خداوند را قبول کرده و شناخته است.

وی در پایان با اشاره به این‌که «اصول دینی ما تقلیدی نیست» اظهار کرد: بشر باید با فکر و عقلانیت به خداوند برسد نه با تقلید و تبعیت از دیگران باید بر مبنای تفکر و عقلانی باشد، چون این امری ریشه‌ای است و عبادتی که سرمنشأ عقلانی و فکری داشته باشد، ارزش دارد و دائمی و تأثیرگذار است.



منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین