عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه لرستان با بیان این‌که «جهان نیازمند تبیین سیره حضرت علی(ع) است» گفت: ما باید با الگوگیری از سیره علوی تلاش کنیم در جامعه راه حق را بشناسیم و معرفی کنیم.

عقیق:حجت‌الاسلام محمد ولی‌پور با اشاره به برگزاری ششمین همایش ملی سیره علوی با بیان این‌که «بهترین وسیله برای مقابله با تهاجم فرهنگی ترویج سیره ائمه اطهار(ع) است» اضافه کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره‌گیری از سیره علوی به‌ویژه مفاهیم نهج‌البلاغه است.

وی با تأکید بر این‌که «اخلاق علوی باید در جامعه به‌ویژه بین جوانان گسترش یابد» بر ضرورت تلاش روحانیت در این عرصه تأکید کرد و ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ علوی در جامعه، باید معارف نهج‌البلاغه را به‌ویژه بین جوانان بیان کنیم.

ولی‌پور با اشاره به این‌که «دشمنان اسلام فرهنگ و اقتصاد ما را برای ضربه زدن به کشور ما هدف قرار دادند» خاطرنشان کرد: کم‌توجهی به فرهنگ، کشور را بیش از پیش در معرض تهاجم دشمن قرار می‌دهد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه لرستان در ادامه تأکید کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی ترویج و گسترش سیره عملی امام علی(ع) ‌بین نسل نوجوان و جوان جامعه ضروری است.

وی با بیان این‌که «ما باید در ابعاد گوناگون زندگی خویش، با الگو‌گیری از سیره امام علی(ع)، عدالت را سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم» خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان در دوران عمر با برکت خود همواره در راه حق گام برداشت و در همه دوران حکومت خود در جامعه اسلامی عدالت واقعی را تحقق بخشید.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه لرستان افزود: شناساندن و معرفی سیره عملی و رفتاری ائمه اطهار(ع) در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان، مسؤلیت سنگینی است که بر دوش ما است.

 

  منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین