عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
فیلم مستند آیینه ایمان با موضوع شناسایی هویت یکی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس پس از 31 سال چشم انتظاری مادر، پخش می‌شود.
عقیق:داریوش یاری تهیه کننده و کارگردان مستند آیینه ایمان با بیان اینکه این مستند  دوشنبه شب از شبکه یک پخش می‌شود، گفت: آیینه ایمان، داستان شناسایی شهید مجید ابوطالبی را روایت می کند که بعد از31سال گمنامی به خواب مادر چشم انتظارش آمده و از محل دفن خود خبر می‌دهد.

یاری با بیان اینکه در این مستند مادر شهید ابوطالبی از ماجرای خواب دیدن فرزند شهیدش و پیگیری آن می گوید افزود: در این مستند تصاویری از آزمایشات دی ان ای برای اثبات هویت این شهید گمنام از بین شهدای مدفون در کهف الشهدای تهران پخش می‌شود.

پخش سخنانی از قول شهید فرید ابوطالبی برادر شهید مجید ابوطالبی، همراه با نریشنی که پژمان بازغی و علی سلیمانی آن را از زبان شهیدان  ابوطالبی خوانده اند از دیگر بخش های مستند آیینه ایمان است.

شهید مجید ابوطالبی متولد 1334 است و در سال 1361 در عملیات مسلم بن عقیل در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسیده است.پیکر مطهر این شهید در ایام فاطمیه سال 1386 به همراه چند شهید دیگر با هماهنگی بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در خیابان ولنجک تهران مدفون شده بود.

خاطرنشان می‌شود داریوش یاری ساخت سریال خانه ای روی تپه، فیلم حرف مردم، فیلم مسافرباران، مستند های اهل سور، اهل ایمان، اهل، مستند 7 قسمتی در رکاب نگین فیرزوه‌ای، و  مستند 4 قسمتی یک ایوان تماشا را که همگی از جوایز متعددی از جشنواره های داخلی و خارجی کسب کرده اند را در کارنامه دارد.

اما عوامل دست اندرکار این مستند که در گروه مستند شبکه یک سیما تهیه شده است عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: داریوش یاری، فیلمبردار: پیام عزیری، مدیر تولید: علی خلیلی، صدابردار: علی دولت دوست، عکاس: میثم بابایی

براساس این گزارش، ماجرای شناسایی هویت شهید ابوطالبی بعد از 31 سال گمنامی در مستند آیینه ایمان، دوشنبه شب ساعت 23 و 15 دقیقه از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین