عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۹۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
دل‌های آن‌ها از مردار گندیده‌تر و از خار، تلخ‌تر است و دل مرد را قساوت می‌گیرد و همانند بدنش می‌میرد و دل‌ها را قساوت می‌گیرد، دیده ‌ها خشک می‌شود و تلاوت قرآن بر زبان‌ها سخت می‌گردد.

عقیق:سست شدن بنیان خانواده، خویشاوندی، دوستی و سردی عواطف انسانی و بی مهری از ویژگی های بارز آخرالزمان است.

رسول گرامی اسلام (ص) وضعیت آن روزگار را از نظر اطفی چنین بیان می کنند: "در آن روزگار بزرگتران به زیردستان و کوچکتران رحم نمی کنند و قوی بر ضعیف ترحم می نماید. در آن هنگام، خداوند به او (مهدی) اذن قیام و ظهور می دهد."

نیز همان حضرت (ص) می فرمایند: "قیامت برپا نمی شود تا آن زمانی فرا رسد که مردی (از شدت فقر) به اقوام و بستگان خود مراجعه کند و آنان را به خویشاوندی سوگند دهد تا بلکه به او کمک کنند؛ ولی چیزی به او نمی دهند. همسایه از همسایه خود کمک می طلبد و او را به حق همسایگی سوگند می دهد ولی همسایه کمکش نمی کند."

همان حضرت (ص) می فرمایند: "از نشانه های قیامت، بدرفتاری با همسایه و گسستن پیوندهای خویشاوندی است."

قساوت قلب نیز یکی از ناهنجاری های اخلاقی پیش از ظهور منجی آخرالزمان است که در روایت بیان شده: "هنگامی که مردم بر روی دل‌های درنده خوی خود جامة میش بپوشند، دل‌های آن‌ها از مردار گندیده‌تر و از خار، تلخ‌تر است و دل مرد را قساوت می‌گیرد و همانند بدنش می‌میرد و دل‌ها را قساوت می‌گیرد، دیده ‌ها خشک می‌شود و تلاوت قرآن بر زبان‌ها سخت می‌گردد."

گسترش فساد و انحرافات جنسی نیز به طرز وحشتناکی پیش از ظهور امام زمان (عج) رخ می دهد و جامعه به آن گرفتار می شوند.

پیامبر اکرم (ص) در تشریح این پدیده زشت در عصر پیش از ظهور می فرمایند: "قیامت برپا نمی شود تا آنکه زنی را در روز روشن و به طور آشکار (و در پیش روی همگان از چنگ صاحبش) گرفته در وسط راه به او تعدی کنند ولی احدی این کار را نکوهش نکند و از آن جلوگیری ننماید. بهترین آن مردم کسی است که می گوید: ای کاش کمی از وسط راه کنار می رفتی و کارت را انجام می دادی."

محمد بن مسلم می گوید به امام باقر (ع) عرض کردم: ای فرزند رسول خدا (ص)! قائم شما چه وقت ظهور خواهد کرد؟ امام (ع) فرمودند: "هنگامی که مردان خود را شبیه زنان کنند و زنان شبیه مردان شوند. آنگاه مردان به مردان اکتفا کنند و زنان به زنان."

علاوه بر این، در این دوران انسان ها به آسانی فریب شیطان را خورده و همراه وسوسه های آن می شوند؛ "شیطان در نسوج بدنشان شرکت جسته، با خونشان آمیخته و همراه خون، در شریان‌هایشان حرکت می‌کند. همواره انسان‌ها را به تهمت و افترا تشویق می‌کند تا فتنه‌ها افق شهر‌ها را فرا گیرد..." و "اهل آن زمان گرگ شده و پادشاهان آن‌ها درنده و مردم متوسط آن‌ها خورنده و بینوایان آن‌ها چون مردگان افسرده باشند."

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: "زمانی بر امت من می‌آید که در آن زمان درون آن‌ها پلید می‌شود؛ ولی ظواهر آن‌ها به طمع دنیا آراسته می‌ گردد."

بی توجهی به تداوم نسل و آرزوی کمی تعداد فرزندان نیز در این دوران رقم می خورد آنچنان که پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: "رستاخیز برپا نمی شود تا آنکه کسی که که پنج فرزند دارد، آرزوی چهار فرزند کند و انکه چهار فرزند دارد می گوید: ای کاش سه فرزند داشتم و صاحب سه فرزند، آرزوی دو فرزند دارد و آنکه دو فرزند دارد آرزوی یک فرزند نماید و کسی که یک فرزند دارد آرزو کند ایکاش فرزندی نداشت."



پی نوشت ها:

بحارالانوار

کمال الدین

نشانه هایی از دولت موعود

 منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین