عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
سرپرست کاروان نور؛
سرپرست کاروان نور از برگزاری حلقه قرآنی ایرانیان در مسجد‌الحرام، روبروی «رکن یمانی» خبر داد و گفت: به دلیل ساخت و ساز‌های خانه خدا، حلقه قرآنی مسجد‌الحرام از شنبه ۵ مهر‌ماه روبروی رکن یمانی برگزار می‌شود.
عقیق:کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به حج سال 1393 از حدود دو هفته پیش به سرزمین وحی اعزام شدند.

این کاروان متشکل از 14 قاری، یک حافظ و یک گروه تواشیح پنج نفره با عنوان گروه «طه» تبریز است که در ایام حج ابراهیمی به اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در سرزمین وحی می‌پردازد.

اعزام اعضای کاروان به مکه مکرمه

«علیرضا سبحانی» سرپرست کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران از اعزام اعضای کاروان به مکه مکرمه خبر داد و گفت: برنامه‌های مدینه قبل کاروان «نور» بعد از ظهر امروز به پایان رسید و اعضای کاروان با پوشیدن لباس احرام در مسجد شجره راهی مکه مکرمه شدند. البته چند برنامه از قبیل تلاوت در مسجد شیعیان و چند همایش در مدینه باقی‌مانده که دو نفر از اعضای کاروان با ماندن در مدینه به اجرای برنامه‌ها می‌پردازند و پنج‌شنبه شب راهی مکه می‌شوند.

برگزاری حلقه قرآنی مسجد‌الحرام روبروی رکن یمانی

سبحانی با اشاره به برگزاری حلقه قرآنی در مسجد‌الحرام گفت: یکی از برنامه‌های مهم کاروان نور اجرای حلقه قرآنی در مسجد‌الحرام است که هر سال در طبقه دوم و روبروی ناودان طلا اجرا می‌شود، اما امسال به دلیل تخریب و نوسازی این محل، حلقه قرآنی مسجد‌الحرام را از شنبه شب روبروی «رکن یمانی» و با حضور همه اعضای کاروان برگزار می‌کنیم.

وی در خصوص زمان برگزاری این حلقه قرآنی گفت: این برنامه به مدت یک هفته از ساعت 22 در محل اعلام شده برگزار می‌شود، البته همه این موضوعات نیاز به هماهنگی‌های کامل با مسئولان سعودی دارد و در صورت عدم ممانعت آنان برگزار می‌شود.

برگزاری محفل انس و معرفت در مکه مکرمه

سبحانی از برگزاری محافل انس و معرفت در مکه مکرمه خبر داد و گفت: محافل انس و معرفت در مکه هم مانند مدینه منوره برگزار می‌شود و تلاوت پیش از دعای کمیل و ندبه به همراه جزءخوانی قرآن کریم و تلاوت اذان‌گاهی در سه وقت صبح، ظهر و مغرب در بعثه مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌های کاروان نور در مکه مکرمه است.

برگزاری کرسی تلاوت در بعثه مقام معظم رهبری

سرپرست کاروان قرآنی جمهوری اسلامی در خصوص سایر برنامه‌های این کاروان در مکه مکرمه گفت: تلاوت در صحرای عرفات در صبح روز عرفه و تلاوت پیش از تلاوت دعای عرفه به همراه قرائت در همایش‌ها، سخنرانی‌ها و برنامه‌های بعثه از دیگر برنامه‌های کاروان است، همچنین یک کرسی تلاوت یکشنبه هفته‌ آینده در سالن همایش‌های بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود که تلاوت مجلسی، جزء‌خوانی و اجرای تواشیح از جمله برنامه‌های آن است.

سبحانی با اشاره به برگزاری یک محفل انس با قرآن در مدینه منوره گفت: در آخرین روز‌های اقامت کاروان نور در مدینه کرسی تلاوت باشکوهی با حضور آقایان «سعید طوسی»، «جعفر فردی»، «بهزاد هژبری» و گروه تواشیح «طه» برگزار شد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین