عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲
عقيده شيعه اماميه درباره رجعت آنست كه خداوند متعال در موقع ظهور امام زمان مهدى عليه السّلام مردمى از شيعيان آن حضرت را كه قبلا مرده بودند، بدنيا برمي گرداند. همچنين مردمى از دشمنان آن حضرت را نيز زنده مي گرداند، تا از آنها انتقام گيرد.

عقیق:سيد مرتضى رضى اللَّه عنه در پاسخ مسائلى كه از شهر «رى» از وى پرسيده ‏اند، از جمله درباره «رجعت» كه سؤال كرده بودند

عده قليلى از شيعيان عقيده دارند كه «رجعت» يعنى بازگشت دولت آل محمد در زمان قائم عليه السّلام نه رجوع بدنهاى آنها، چنين فرموده است:
عقيده شيعه اماميه درباره رجعت آنست كه خداوند متعال در موقع ظهور امام زمان مهدى عليه السّلام مردمى از شيعيان آن حضرت را كه قبلا مرده بودند، بدنيا برمي گرداند.
تا بثواب يارى او و مساعدت وى و مشاهده دولت آن حضرت فائز گردند. همچنين مردمى از دشمنان آن حضرت را نيز زنده مي گرداند، تا از آنها انتقام گيرد.
و آنها نيز از مشاهده ظهور حق و بالا گرفتن دين پيروان حق، زجر بكشند.

دليل بر اثبات رجعت اينست كه: هيچ عاقلى ترديد ندارد، كه خداوند قدرت بر زنده گردانيدن مردمى در پايان روزگار، دارد. و اين معنى في نفسه محال نيست. پس‏ وقتى ثابت شد كه رجعت عقلا جايز و از حيز قدرت خداوند خارج نيست، راه اثبات آن باين است كه ميگوئيم علماى شيعه اجماع دارند كه اين معنى واقع مى‏ شود، و ما در كتب خود ثابت نموده ‏ايم كه اجماع علماى شيعه حجت است، زيرا حاكى از وجود قول امام عليه السّلام است.


پی نوشت:

مهدى موعود ( ترجمه جلد ۵۱ بحار الأنوار)، متن، ص۱۲۳۳ .

منبع:افکار

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین