عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۸۶۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
امروز شلوغ‌ترين روز فرودگاه جُده است؛ چهار هزار ايراني از نقاط مختلف كشور، وارد اين فرودگاه مي‌شوند تا پس از محرم‌شدن در جحفه، به مكه‌مكرمه بروند.
عقیق:رئيس ستاد مكه‌مكرمه كه صبح امروز با خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج سخن مي‌گفت، ‌ ادامه داد كه با توجه به تعداد زائران مدينه، اكنون كمتر از ۱۰ هزار زائر ديگر بايد وارد عربستان‌سعودي شوند.

مسعود مجردي همچنين از آماده‌سازي عرفات و منا خبر داد و گفت كه كار نصب چارد‌ها و بازبيني اماكن مربوط به وقوف زائران در مشاعر مقدسه آغاز شده است. وي همكاري موسسه مطوفين را در اين زمينه مناسب ارزيابي كرد.

رئيس ستاد مكه‌مكرمه به برنامه روزانه آموزشي-توجيهي مربوط به مديران كاروان‌ها اشاره و اضافه كرد: هر روز تعدادي از مديران كاروان‌ها جهت آشنايي با مسائل مربوط به حمل و نقل ترددي به مزدلفه و منا برده مي‌شوند.

بررسي وضعيت پُخت غذا در آشپزخانه‌هاي ايران نكته ديگري بود كه مجردي بدان پرداخت؛ تاكنون ابوجدايل ۳۴۵ هزار غذا، طبخ و در سه منطقه ستاد مكه توزيع كرده است و آشپزخانه وداد نيز ۷۸ هزار غذا در منطقه چهار پخت مي كند.

طرح ويلچر از اقدامات تازه‌اي است كه امسال براي اولين بار است در دو ايستگاه غزه و شعب‌ عامر در ورودي مسجدالحرام اجرا مي‌شود؛ رئيس ستاد مكه از افزايش تعداد ويلچر‌ها به حدود چهل عدد و فعاليت سه شيفته خادمان زوار در اين ايستگاه‌ها خبر داد.

ورود زائران ايراني به مكه‌مكرمه تا دوشنبه هفته آينده ادامه خواهد داشت.


منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین