عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹
گزارشی از مراسم هیئت موج الحسین(ع) در شب اربعین؛
این مراسم با حضور حجت الاسلام عدالتی، حاج حسین سازور و جمع کثیری از عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در هیئت موج الحسین(ع) برگزار شد.

عقیق: مراسم عزاداری شب اربعین سید وسالار شهیدان در هیئت موج الحسین(ع) برگزار شد.

به گزارش عقیق ، این مراسم با حضور حجت الاسلام عدالتی، حاج حسین سازور و جمع کثیری از عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در هیئت موج الحسین(ع) برگزار شد.

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام عدالتی پیرامون ضرورت امامت و ولایت را در ادامه می خوانیم:

هیچ مسئله ای ضروری تر از امامت و ولایت نیست

حجت الاسلام عدالتی با بیان اینکه، هیچ مسئله ای ضروری تر از امامت و ولایت نیست. گفت: نماز بدون  ولایت، عین کفر است مثل زمانی که در گودال قتلگاه سر امام حسین(ع) را که از بدن مطهرش جدا میکردند الله اکبر گفتند و این الله اکبر عین کفر است. همانطور که کشتی بدون قطب نما غرق می شود انسان هم بدون ولایت راه را گم میکند.

عدالتی گفت: حال قطب نمای ما ولایت و امامت است، همان انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم. اگر کسی مسیر را گم کند و از راه دور شود، همین طور دور می شود.

وی با اشاره به فتنه 88 وکسانی که بدنبال انقلاب مخملی بودند، گفت: بن العباس و توابین با سو استفاده از خون خواهی امام حسین(ع) و بیان یا لثارات، حکمت را گرفتند و امام صادق(ع) رابه شهادت رساندند.

مسئله هسته ای بهانه است اینها میخواهند ولایت را از مردم بگیرند. زیرا که تنها راه نابودی مردم را جدا کردن آنها از امام حسین(ع) و ولایت می دانند.

پس از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عدالتی، حاج حسین سازور روضه و اشعاری را در رسای اباعبدالله الحسین(ع) و مصائب اهل بیت(ع) خواندند که در ادامه ابیاتی از اشعار ایشان را آورده ایم:


به عمق دام تو واقف نگشته سوخته ای ... 
همین قدر که شنیدیم روضه ای گذری

نه شعر که سخن ساده پیش تو سخت است ... به غیر گریه ندارم برای تو هنری

زاشک دیده خود کسب معرفت کردم ... تو را شناختم با عوامل نظری

اگر غلط نکنم اوج سیر افلاکی ... طفل هستی عشقم در عالم خاکی

زهیر را وسط خیمه اش ز خود بردی ... نمی شود بروی جایی و دلی نبری


کدخبرنگار: 211009


 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین