عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۶۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
مدرس قرآن کریم؛
یکی از مدرسان قرآن کریم با اشاره به رشد فعالیت‌های قرآنی در سال‌های اخیر، گفت: قاریان ما توانسته‌اند با پیشی‌گرفتن ار قاریان کشور مالزی به جایگاه خوبی برسند اما هنوز تا رسیدن به قاریان برجسته مصری راه طولانی در پیش داریم.
عقیق: «محمدرضا ابوالقاسمی» قاری و مدرس قران کریم در گفت‌وگویی با بیان اینکه حس برتری نسبت به قاریان مصری تفکری اشتباه است، اظهار داشت: قدمت فعالیت‌های قرآنی در ایران کمتر از نیم قرن است چرا که امور قرآنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور رشد کرد و به این جایگاه رسید.

تمامی قاریان جهان از سبک تلاوت مصری‌ها تقلید می‌کنند

وی با اشاره به قدمت امور قرآنی در کشورهایی همچون مصر و مالزی، خاطر نشان کرد: کشور مصر کشوری است که قاریان آن سرزمین آوازه جهانی دارند و به خاطر ابداع در سبک تلاوت، تمامی قاریان جهان از آنها تقلید می‌کنند؛ همچنین مسلمانان مالزی نیز به امور قرانی توجه ویژه‌ای دارند به طوری که بیش از نیم قرن است که هر سال مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را برگزار می‌کنند و برای این امر اهتمام دارند.

ابوالقاسمی با بیان اینکه قاریان مصری برترین قاریان جهان هستند که کسی نمی‌تواند ادعای برتری نسبت به آنها داشته باشد، ادامه داد: قاریانی همچون «رفعت»، «منشاوی»، «الحصری»، «مصطفی اسماعیل» و بسیاری دیگر از قاریان نسل‌های گذشته مصر افرادی هستند که حتی هم‌اکنون در کشور مصر هم همانند آنها وجود ندارد و شاید تا قرن‌ها هم کسی نتواند جای آنها را بگیرد.

گوش دادن به قرآن در مصر تبدیل به فرهنگ شده است

وی ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی در مصر پیشینه‌ای قدرتمند دارد به طوری که در تمامی اماکن عمومی صدای صوت تلاوت آیات الهی شنیده می‌شود و مردم نیز از آن لذت می‌برند یعنی گوش دادن به قرآن به عنوان فرهنگ مردم این سرزمین تلقی می‌شود در حالی که ما هنوز به چنین جایگاهی نرسیدیم.

قاریان کشورمان از قاریان مالزی پیشی گرفته‌اند

این مدرس قرآن کریم به ارتقای فعالیت‌های قرآنی کشورمان در دهه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: درست است که ما در امور قرآنی رشد قابل توجهی داشته‌ایم به طوری که می‌توانیم ادعا کنیم از قاریان کشوری مثل مالزی با آن همه قدمت برتر هستیم اما اینکه فکر کنیم از قاریان مصری پیشی گرفته‌ایم تفکری نادرست است که باعث کاهش پیشرفت ما در این عرصه می‌شود.

پس از مصر به عنوان برترین قاریان جهان اسلام شناخته می‌شویم

ابوالقاسمی با بیان اینکه قاریان ایرانی هم‌اکنون در جهان اسلام پس از مصر به عنوان برترین قاریان جهان هستند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره با تشویق فعالان قرآنی راه را برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف هموار می‌کنند بنابراین ما نباید با احساس غرور، فرصتی که برای گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشور فراهم شده است را از بین ببریم.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین