عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۶۲۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
با تلاش شعبه كتابدارى وابسته به كتابخانه آستان قدس علوى طرح فهرست نويسى و اسكن كردن بيش از يك هزار جلد كتاب پيرامون حضرت اميرالمؤمنين (ع) و بيش از يك هزار نسخه خطى نجفى و كتب ناياب به پايان رسيد.

عقیق: دكتر على حجى از اعضاى شوراى آستان قدس علوي، در اين رابطه اظهار داشت: يكى از برنامه هاى فرهنگى آستان قدس علوي طرح ساخت و راه اندازى كتابخانه الكترونيك است كه در حال حاضر يكى از مراحل مهم آن به پايان رسيد.
وي افزود: اين طرح كه (نرم افزار هزار كتاب) نام دارد بيش از هزار عنوان كتاب پيرامون حضرت اميرالمؤمنين (ع) و بيش از هزار عنوان كتاب ناياب و قديمى را كه در شهر نجف انتشار يافته در خود جاى داده است. اين كتابها به صورتPDF در يك لوح فشرده براى استفاده دانشجويان و پژوهشگران آماده مى باشد.
على حجى افزود: يكى از مهمترين اهداف توليد اين نرم افزار نگهدارى از كتب قديمى و ناياب و قابل دسترسى بودن آنها براى عموم دانشجويان و پژوهشگران مي‌باشد.
وى در ادامه ضمن اشاره به ادامه داشتن اين طرح گفت: طبق برنامه ريزى هاى انجام شده قرار است عناوين مختلف ديگرى در زمينه تاريخ و عقايد دينى و ساير علوم تجربى به صورت الكترونيك بايگانى گردد تا بتوان به راحتى در دسترس پژوهشگران قرار گيرد.

منبع: پايگاه اطلاع رساني حرم علوي

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین