عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

عقیق: شيطان را قرار بر اين است كه مانع هدايت شود، پس عزاي اهل بیت(ع) را كه اوج تجلي حبّ الهي و قطره هاي اشك كه عصاره اين حبّ اند و فرونشاننده ي دريا آتش غضب الهي حتماً نشانه خواهد رفت و با شبهه افكني هايي در صدد اطفاء زمينه هاي رحمت الهي خواهد شد.

آیا عزاداری هنگام نماز اول وقت درست است؟

آیا اشتغال به عزاداری و ادامه دادن آن در وقت فضیلت نماز اشکال ندارد؟

پاسخ: امر به معروف در مستحبات لازم نیست!

1_ بدون شک نماز در اول وقت فضیلت بسیار دارد و مناسب است برنامه عزاداری به نحوی تنظیم شود که عزاداران از این فیض عظیم بهره مند گردند.

2_ غایت مطلب آن است که نماز اول وقت مستحب است نه واجب، لذا در تذکر دادن به دیگران بایستی با رفق و مدارا رفتار کرد و چون آنها ترک واجب نکرده اند، استحقاق مذمت، ملامت و برخورد شدید و تند را ندارند.

بلکه اگر کسی در امر به معروف در مستحبات به نحوی برخورد کند که باعث ایذاء دیگران شود، خودش کار منکری مرتکب شده که بایستی او را نهی کرد!

3_ بسیاری از اوقات ما موفق به نماز اول وقت نمی شویم وگاهی معذور هستیم، احتمال دهیم که هیئات عزاداری هم _ مانند ما_ گاهی در اجرای برنامه برای شرکت در مجالس عزا و رسیدن به محل تعیین شده برای نماز ظهر به موانعی برخورد می کنندو معذور هستند.

4_ اگر کسی در طول سال به مقید به نماز اول وقت نیست، و فقط ظهر تاسوعا و عاشورا سر و صدا راه می اندازد که چرا نماز اول وقت تأخیر شد، احتمال دهد که این کار او دهن کجی به عزای سیدالشهداء(ع) است و وزر و بال آن را خواهد دید!


کدخبرنگار:211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین