عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
آنگاه ظرف آب را به حضرت زهرا (س) داد و پس از آنكه آشاميدن به او فرمود : گوارايت باد اي مادر نيكوكاران پاك سرشت .

عقیق:ابن عباس از رسول خدا (ص) روايت كرده است :‌آن حضرت روزي آب خواستند و نزد آن حضرت اميرمومنان و فاطمه و حسن و حسين (ع) حضور داشتند ، پيامبر اكرم (ص) آب آشاميدند .

سپس ظرف آب را به امام حسن (ع) مرحمت فرمود ، و چون از آن آب آشاميد ، آن حضرت به او فرمود : گوارا باد اي ابو محمد . بعد از آن ظرف آن را به امام حسين (ع)‌ داد . چون او آشاميد ، پيامبر اكرم (ص) به او نيز فرمود : گوارا باد اي اباعبدالله .

 آنگاه ظرف آب را به حضرت زهرا (س) داد و پس از آنكه آشاميدن به او فرمود : گوارايت باد اي مادر نيكوكاران پاك سرشت .

سپس نوبت به علي (ع) رسيد و وقتي آن حضرت آب آشاميد ، پيامبر اكرم (ص) سجده كرد ، چون سر از سجده برداشت ، يكي از همسران آنحضرت درباره آن توضيح خواست و از چگونگي قضيه سئوال كرد.

رسول خدا (ص) به او فرمود : « هنگامي كه من از اين آب آشاميدم جبرئيل و فرشتگان به من گفتند : گوارايت باد اي رسول خدا ؛ و بعد از آشاميدم حسن ، حسين و فاطمه (ع) نيز چنين گفتند و من هم همان طوري كه جبرئيل و فرشتگان گفتند به آنها گفتم ، و وقتي كه اميرالمومنين (ع) آشاميد خداي تبارك و تعالي به او فرمود : هنيئاً مريئاً يا وليّي و حجّتي علي خلقي ؛ گوارايت باد اي ولي من و اي حجت من بر مخلوقاتم ؛ و من خدا را به سبب نعمتي كه به علي (ع) در ميان اهل بيت من عنايت كرده و لطفي كه به او دارد سجده شكر نموده


پی نوشت :

مشارق الانوار ، ص 174

منبع:باشگاه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین