عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
حاج حسین انصاریان:
مدرس اخلاق و پژوهشگر ديني گفت: در دفاع از حق و حقوق موقوفات و حفظ آنان بايد شجاع بود و همان طور كه خداوند مي فرمايد: «إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا» من دفاع گر هستم؛ پس مؤمن بايد به خدا اعتماد و تكيه كند زیرا تكيه گاهي است كه فرو ريختني نيست.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين حسين انصاريان، مدرس اخلاق و پژوهشگر ديني، موقوفات را امانتي بسيار سنگين دانست و گفت: يك وقت بيت المال در دست ماست كه امانت عام است اما موقوفات امانت بسيار خاص است، كه يك ريال آن نبايد بالا و پايين شود زیرا موقوفات متعلق به حضرت سيدالشهداء(ع)، حضرت صديقه كبري(س)، قرآن و امام زمان(عج) است. واقف با چه نيت پاك و آرزويي، مال و اموال خود را وقف كرده است و خيانت در امانت موقوفات، در دنيا و آخرت براي انسان گران تمام مي شود.

وی با بیان اینکه شيعه بايد در كارهايش صادق و امانتدار باشد، تصریح کرد: كسي كه امين است متخلق به اخلاق پيامبر است و شيعه چرا بايد كسي را بالاي سرداشته باشد كه وی را زير نظر داشته باشد زیرا فقط يك پاسبان بايد داشته باشد و آن هم خداست.

وي با اشاره به آيه 40 سوره مباركه انفال اظهار داشت: « نِعْمَ الْمَوْلى‏ وَ نِعْمَ النَّصیر »يعني تنها سرپرست و يار خوب ما پروردگار مهربان عالم است و تنها كسي كه در زندگي ما همه چيز را با هم جور مي كند، خداوند است و كس ديگري اين هنر را ندارد.

حجت الاسلام انصايان تاكيد كرد: در دفاع و حفظ اين امانات بايد شجاع بود و همان طور كه خداوند در قرآن كريم مي فرمايد: « إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا » من دفاع گر هستم؛ پس مردم مومن بايد به خدا اعتماد و تكيه كنند زیرا تكيه گاهي است كه فرو ريختني نيست.

این مدرس اخلاق و پژوهشگر ديني اضافه کرد : وقتي انسان يقين دارد كه در آغوش رحمت خداست احساسي به گناه در وجودش نمي ماند و با شجاعت كار درست و صحيح را انجام مي دهد.

وي با اشاره به واقعه كربلا و شهادت شيعيان خالص و ناب در روز عاشورا، تاكيد كرد: ما شيعيان چنين الگوهاي ارزشمند و گرانقدري داريم؛ كه حضرت اباعبدالله الحسين(ع) درباره ايشان فرمودند: « لا أعلم أصحابنا » يعني من بهتر از ايشان را خبر ندارم و هيچ زماني نديدم و رسول خدا (ص) نيز درباره 72 تن فرمود: گذشتگان به اينان سبقت نداشتند آيندگان هم از اينان سبقت نخواهند داشت.

حجت الاسلام انصاریان در پایان سخنانش گفت: بنابراين بايد از اصحاب حضرت سيدالشهدا(ع) كه اينگونه مورد وصف نبي مكرم اسلام(ص) و ابا عبدالله الحسين(ع) مي باشند الگو بگيريم و مانند آنها زندگي كنيم.
 

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین