عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات با اشاره به اينكه تاكنون ۸۰ درصد كار ساخت ضريح جديد حضرت ابوالفضل (ع) به اتمام رسيده است، گفت: بر خلاف ضريح‌هاي ساخته شده در گذشته ضريح حضرت ابوالفضل (ع) از طلا و نقره خالص ساخته مي‌شود.
عقیق:به نقل از ايكنا،‌حسن پلارك، رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات از تكميل ۷۰ تا ۸۰ درصدي ضريح جديد حضرت ابوالفصل (ع) خبر داد و گفت: اين ضريح به صورت مشترك ميان ايران و عراق در حال ساخت است.

وي ادامه داد: اكنون درصد مشاركت ما در ساخت اين ضريح نسبت به طرف عراقي كمتر است اما در طول تكميل مطمئناً با تحويل نذرهاي مردم به اين گروه درصد مشاركت ايران بيشتر مي‌شود.

پلارك به تفاوت ساخت ضريح هايي كه در ايران طراحي شده با ضريحي كه توسط عراقي‌ها در حال ساخت است نيز اشاره و اظهار كرد: در بسياري از ضريح‌هاي ساخت ما پايه ضريح از چوب بود و ورق‌هاي طلا و نقره بر روي چوب كشيده مي‌شد اما در عراق برخي از قطعات به طور كلي از طلا و نقره طراحي شده است كه همين مسئله هزينه ساخت آن را بيشتر مي‌كند.

وي افزود: بر خلاف ضريح‌هاي ساخته شده در گذشته ضريح حضرت ابوالفضل (ع) از طلا و نقره خالص در كربلا ساخته مي‌شود و كتيبه‌ها و پنجره‌ها همه از طلاي خالص خواهد بود.

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات اعلام كرد: مردم علاقه مند مي‌توانند با تحويل كمك‌هاي خود به ستاد بازسازي عتبات عاليات در ساخت حرم حضرت عباس (ع) و ضريح جديد آن حضرت مشاركت داشته باشند و ما كمك‌هاي مردمي را به دست سازندگان ضريح مي‌رسانيم.

لازم به ذكر است، ابعاد ضريح جديد مانند ضريح قبلي است و تاج قديمي نيز بازسازي شده و بر روي ضريح جديد نصب خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
FRANCE
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
0
4
کاش راه کمک رو هم می نوشتید؟ به چه حسابی؟ چه طوری؟؟؟
سید علی اصغرپور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
0
3
دل یک قافله لرزید دلاور افتاد

بر روی شانه خود حلقه مویت افتاد

همه میکده فریاد زدند آن لحظه

به زمین حضرت سقا که سبویت افتاد

آنقدر هلهله کردند دلم هُری ریخت

تیر این حرمله ها تا به سبویت افتاد

چقدر سعی نمودی که ز جا برخیزی

به روی مادر سادات که رویت افتاد
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین