عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
دهمین شماره از فصلنامه پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا با آثار و گفتارهایی از آیت الله جوادی آملی و حجت الاسلام خسروپناه به چاپ رسید.
عقیق:شماره‌ی دهم فصلنامه پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا با محوریت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و عدالت منتشر شد.
در این شماره تلاش شده با توجه به اهمیت حیاتی موضوع الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی، از تراوش های فکری و علمی اهل نظر و اندیشه برای ترسیم چیستی، چرایی و چگونگی موضوع و ضرورت حرکت های جدی تر در این مسیر بهره گرفته شود.
این گزارش می افزاید: در بخشی از سرمقاله این شماره عنوان شده است: در نظریه‌ی اسلامی پیشرفت، اساس حرکت و جهت حرکت شناخته می‌شود اما پایان آن را تاکنون هیچ جامعه‌ای تجربه نکرده است زیرا فرد و جامعه نه تنها به حقارتی که در مبانی غربی تصویر می‌کنند نیست بلکه در فرایند پیشرفت به سمت کمال بی‌نهایت برای تحقق همه‌ی ابعاد وجودی انسان در حال یک «شدن» مستمر است. بنابراین هرگامِ کمالی در روند جاری پیشرفت نسبت به مرحله‌ی ماقبل خود مقصد خواهد بود و پله ای نسبت به مابعد خود. در واقع پیشرفت اسلامی به معنای گسترش و تعالی همه‌ی ابعاد وجودی انسان است.
بر پایه این گزارش در این شماره از فصلنامه، گفتارها و نوشتارهایی از آيت‌الله جوادی آملی، حجت ‌الاسلام خسروپناه، حجت الاسلام محمدجواد جاوید، مسعود پورفرد، مسلم باقری، محمد جلیلی، موسی احمدی عطاءا… رفیعی آتانی، وحید خاشعی، رجب اکبرزاده، فرزاد رستمی، مسعود کریمی، مجتبی جاویدی، امیر سیاهپوش، محمدرضا معتضدیان، و… به چشم می خورد.

شایان ذکر است، دهمین شماره از فصلنامه پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا با مدیر مسوولی حجت الاسلام رضا غلامی به چاپ رسید؛ علاقه مندان می توانند برای تهیه این نشریه به فروشگاه اینترنتی http://toranjbook.com مراجعه کنند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین