عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۰۸۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
مطابق روايت آمده است كه دجال را دستگير كرده و در محل كناسه كوفه به دار مى زند از بعضى روايت استفاده مى شود كه دجال ادعاى پيامبرى و ادعاى خدائى مى كند.
عقیق:يكى از نشانه هاى ظهور حضرت مهدى (عليه السلام ) خروج دجال و سفيانى است و اين دو نفر به دست سپاه آن حضرت كشته مى شوند افراد كذاب و دروغ گو پرچم مخالفت با آن حضرت را بلند مى كنند دو نفر از آن ها از سرزمين شام و فلسطين برمى خيزد.

دجال و سفيانى مى باشند اين دو نفر در حقيقت دو طاغوت هستند.
دجال يك طاغوت فريبكار و حيله گر است امير المؤ منين على (عليه السلام ) در ضمن خطبه اى فرمود: حضرت مهدى (عليه السلام ) با يارانش ‍ از مكه به بيت المقدس مى آيند و با دجال و ارتش او مى جنگند و آن ها را تارومار مى كنند خود دجال نيز به هلاكت مى رسد.

مطابق روايت آمده است كه دجال را دستگير كرده و در محل كناسه كوفه به دار مى زند از بعضى روايت استفاده مى شود كه دجال ادعاى پيامبرى و ادعاى خدائى مى كند و جادو و شعبده و تصرف در جشم هاى مردم مى كند و مردم را به سوى خود جذب مى نمايد حضرت عيسى (عليه السلام ) به كمك حضرت مهدى (عليه السلام ) مى آيد و در كشتن دجال شركت مى كند و مردم و شهر را از فتنه و آشوب او نجات مى دهد.(اثباه الهدا، ج 7، ص 176)

(سفيانى) طاغوت ديگرى در چهره مقدس نماها ظاهر مى گردد از نسل عتبه بن ابوسفيان است ورد زبانسش يارب يارب بلند است .

آن قدر بى رحم است و پليد كه كنيزش را كه از او بچه دار شده زنده به گور مى نمايد و فساداز او بسيار است .

پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم) فرمود سفيانى از وادى يابس (اطراف دمشق) با سپاه خودوارد دمشق مى شود دو لشگر تشكيل مى دهد يكى را به سوى كوفه و اطراف مى فرستد و ديگرى را به سوى مدينه حركت مى دهد لشگر اولش در كوفه و بغداد به كشتار و جنايات عظيم دست مى زند لشگر دومش به سوى مدينه رهسپار مى گردد سه شبانه روز در آن جا به قتل و غارت مى پردازد.

سپس براى جنگ با سپاه مهدى (عليه السلام) به سى مكه حركت مى نمايد در مسير راه وقتى كه به سرزمين (بيداه) مى رسد جبرئيل به فرمان خدا آن چنان به آن زمين فرو مى روند و نابود مى شوند.

پی نوشت:
بحار، ج 52، ص 186
منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین