عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
سخنران مراسم مسجد مقدس جمکران با اشاره به فرازهایی از دعای شریف کمیل ، راه های کسب عزت را تشریح کرد.

عقیق:حجت الاسلام واعظی اراکی در جمع نمازگزاران این مکان مقدس با اشاره به فضیلت های دعای کمیل گفت: دعای کمیل، دعایی است که حضرت خضر نبی به امام علی(علیه السلام) هدیه داده و ایشان هم آن را به کمیل تعلیم دادند و سفارش کردند هر شب جمعه، شب نیمه شعبان و یا حداقل سالی یکبار آن را قرائت کند.

وی با بیان فرازی از دعای کمیل گفت: ما در این دعای شریف از خدا می خواهیم که با ما آسان بگیرد. حضرت خضر نبی هنگام جدا شدن از حضرت موسی کلیم به وی توصیه کرد اگر می خواهی خدا در دنیا، برزخ و آخرت با تو آسان گیرد با بندگان خدا آسان بگیر.

این سخنران مذهبی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(صل الله علیه و آله) اظهار کرد: پیامبر توصیه فرموده اند اگر می خواهید خدای متعال به ما رحم کند باید دو کار انجام دهیم، اول آنکه ما به خودمان رحم کنیم و قدر سرمایه های خودمان از جمله عمر، مال، ارزش اجتماعی و ... را بدانیم.

وی افزود: دومین راه برای آنکه خدا به ما رحم کند هم آن است که به خلق خدا رحم کنیم تا خدا به ما رحم کند.

حجت الاسلام واعظی در ادامه نشانه ایمان را رضای به قضای الهی دانست و افزود: امام صادق(علیه السلام) فرموده اند: ایمان انسان به اندازه رضایت و تسلیم او در برابر قضا و قدر الهی است.

سخنران مراسم مسجد مقدس جمکران با اشاره به فراز دیگری از دعای کمیل بیان کرد: ما در دعای کمیل از خدا می خواهیم به آنچه قسمت ما می کند قانع باشیم.

وی افزود: امام رضا(علیه السلام) در بیانی به فواید قناعت اشاره کرده و فرموده اند: کسی که نسبت به خدا قانع و راضی باشد اولا با دین سالم از دنیا می رود، ثانیا خداوند به عمل کم او رضایت می دهد و ثالثا پروردگار به او حکمت و بصیرت عطا می کند.

حجت الاسلام واعظی تواضع را خواسته دیگر ما در دعای کمیل از خدا بیان کرد و افزود: تواضع در برابر خدا سبب می شود انسان به مدارج عالی معرفت برسد. خدای متعال در خطابی به موسی کلیم گفت علت برانگیخته شدن به نبوت آن بوده که از او متواضع تر در بین مردم وجود نداشته.

وی در پایان با اشاره به حدیثی از امام صادق(علیه السلام) گفت: هر کس می خواهد عزیز شود باید سه خصلبت حسن خلق، تواضع و سخاوت را داشته باشد.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین