عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶

به گزارش عقیق، متن پیام دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی بدین شرح است:

رسول اکرم(ص): "اذا مات العالم ثلم فی‌الاسلام ثلمه لایسدها شیء"

درگذشت عالم مجاهد، فقیه ربانی، مروج و پاسدار فرهنگ اهل بیت(ع)، استاد مبرز اخلاق و عرفان الهی حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ مجتبی تهرانی(ره) موجب تالم و تاثر دوستداران آن بزرگوار شد.

معظم‌له که افتخار تلمذ در محضر رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را داشتند همواره موید نظام اسلامی و رکن رکین آن یعنی ولایت مطلقه فقیه بودند و در دوران رژیم منحوس پهلوی نیز مجلس درس ایشان مامن و ماوای مبارزان بود که رهنمودهای ایشان الهام‌بخش و روشنگر راه مبارزه برای پیروزی بر طاغوت بود.

ایشان قریب به چهار دهه از عمر مبارک خود را به تدریس اخلاق و نوشاندن جرعه‌های عرفان ناب شیعی به تشنگان معرفت مصروف داشته بودند و مجالس نورانی درس اخلاق ایشان تا آخرین روزهای عمر مبارکشان تداوم داشت.

مجالس درس ایشان، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی محل تربیت و رشد چهره‌های انقلابی مومن و متدین بود که بسیاری از آنها منشا خدمات کثیری برای اسلام و انقلاب بوده‌اند.

زهد و تقوا، گریز از زخارف دنیا در عین توجه به مسائل اجتماعی و سیاسی، استمرار فعالیت علمی در حوزه‌های علمیه در طول حیات مبارکشان از ویژگی‌های آن بزرگوار بود و ایشان اسوه و الگوی روحانیت بصیر، شجاع و انقلابی برای روحانیون عصر حاضر است.

ایجاد یک حلقه فکری و معنوی برگرفته از معارف معصومین(ع) و ترویج نظام‌مند و مستمر آن در چند دهه گذشته برای پاسخگویی به نیازها و هدایت نسل جوان و انقلابی از برکات و توفیقات الهی ایشان بود که فقر آن در دوران کنونی احساس می‌شود.

معظم‌له، تایید و حمایت همه جانبه از نظام اسلامی را همواره تکلیف خود می‌دانست و در مواقع حساس به موضع‌گیری موثر و روشنگری می‌پرداخت که یکی از نمودهای بارز آن؛ روشنگری‌های ایشان در فتنه سال 1388 است.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن عرض تسلیت به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه و بیت آن عالم فقید برای روح ملکوتی این مرجع تقلید جهان تشیع علو درجات را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارد

کد خبرنگار: 212110


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین