عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی حاج احمد واعظی در مسجد العلی مشهد
برخی افراد که به مطالعه اندیشه های غیردینی و به ظاهر عقلانی می پردازند، بدون مطالعه و توجه به رهنمودهای دینی، آن را در دانشگاه ها ترویج و یا به صورت قانون در کشور اجرا می کنند.

عقیق/ زهرا شریعتی/ مشهد: جشن میلاد امام رضا(ع) عصر یکشنبه با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان،   و مداحی حاج احمد واعظی و مهدی قربانپور در محل مسجد العلی مشهد برگزار شد.

نکات مهم سخنرانی حجت الاسلام پناهیان به شرح زیر است:

* نیت فقط اخلاص نیست  و اخلاص صرفا این نیست که انسان ریا نکند.

* نیت در تفکر و حقیقت جویی این است که ببینیم برای دین پذیری به سراغ علم رفته ایم و یا برای دین گریزی.

*مأمون فردی با سواد و عالم دینی بود و این امر از مناظره هایش با امام رضا(ع) و مجامع علمی با سران مذاهب دیگر مشهود است اما از علم خود به نحو شایسته بهره نگرفت و در نهایت قاتل امام معصوم شد.

*امام باقر(ع) می فرمایند: «قرآن را نمی توانید بشناسید مگر با شناخت کسانی که به آن کفر ورزیده اند»، هدف از شناساندن مأمون در این جا، شناساندن مکتب امام رضا(ع) است.

*توجه به تجربه دیگران چه مسلمان باشند و چه ملحد و مطالعه اندیشه فیلسوفان و ادیان و مکاتب دیگر خوب است اما مهم این است که نیت از آن دین گریزی است یا دین پذیری.

* برخی افراد که به مطالعه اندیشه های غیردینی و به ظاهر عقلانی می پردازند، بدون مطالعه و توجه به رهنمودهای دینی، آن را در دانشگاه ها ترویج و یا به صورت قانون در کشور اجرا می کنند. افرادی که از نقد و بررسی اندیشه های ملحدان جلوگیری و برای آن دلیل تراشی می کنند، دچار بیماری روحی هستند.

* ما می توانیم با برهان و استدلال و منطق فلسفه غرب و  نظرات و تجربیات آن ها و دیگران را مورد مطالعه قرار دهیم اما انصاف را رعایت کرده و  سخن امامان خود را نیز حداقل مانند سخنان دیگران شنیده و در مورد آن بیندیشیم.

* برخی سخنان بدیهی و کلیدی در دین و شریعت وجود دارد که حتی اساتید حوزه و دانشگاه نیز به سهولت از کنار آن می گذرند و بیش از آن که به سخن خدا تمایل داشته باشند، سخن بیگانه را می پذیرند.

 اشعار خوانده شده توسط حاج احمد واعظی؛


ای عرشیان به شهر خراسان سفر کنید       شب را در این بهشت الهی سحر کنید

با زائران این حرم اله سفر کنید              مدح رضا چو آیه قران زبر کنید

عید بزرگ شیعه آل پیامبر است             میلاد هشتمین حجج الله اکبر است

ای دل بگیر جان و به جانان نظاره کن     یک لحظه بر تمامی قران نظاره کن

بر چهره حقیقت قران نظاره کن             بر دست منجی مهر فروزان  نظاره کن

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین