عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
هر کس به دیدارم بشتابد در حالى که به یگانگى من و به اینکه محمّد بنده و پیامبر من است، گواهى دهد، رحمت من شامل او خواهد شد و او را در بهشت خود مأوى خواهم داد.
عقیق:اوزاعى از امام صادق علیه السّلام، و آن حضرت از پدر بزرگوارش امام محمّد باقر علیه السّلام روایت کرده ‏اند: کسى که به یگانگى پروردگار جهانیان شهادت دهد و شهادت به‏ نبوت رسول اکرم صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم را به آن اضافه نکند، در نامه اعمال او ده حسنه ثبت مى‏ گردد؛ ولى اگر شهادت به نبوّت آن حضرت را به آن ضمیمه نماید، دو میلیون حسنه به پاداش این ذکر به نام او ثبت شود.
 
رسول گرامى اسلام صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم در پاسخ سهل بن سعد انصارى، پیرامون این آیه از سوره قصص: وَ ما کُنْتَ بِجانِبِ الطُّورِ إِذْ نادَیْنا فرمود: پروردگار جهان، دو هزار سال قبل از آفرینش عالم هستى، درخت آس را رویاند و بر روى برگ آن چیزى نوشت و سپس آن را در عرش نهاد، سپس ندا در داد: اى امّت محمّد! بتحقیق که رحمت من بر خشمم پیشى گرفته است، پیش از آنکه از من (که خداى شمایم) چیزى بخواهید، حاجت شما را برآورده مى‏ کنم، و پیش آنکه (از من) درخواست آمرزش کنید، گناهان شما را مى ‏آمرزم؛ هر کس به دیدارم بشتابد در حالى که به یگانگى من و به اینکه محمّد بنده و پیامبر من است، گواهى دهد، رحمت من شامل او خواهد شد و او را در بهشت خود مأوى خواهم داد.
 
پی نوشت:
پاداش نیکیها و کیفر گناهان/ ترجمه ثواب الأعمال، ص۵۱.
منبع: افکار نیوز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین