عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: با احداث صحنی با نام بانوی بی نشان حضرت فاطمه زهرا (س) وسعت حرم به 220هزار مترمربع خواهد رسید و برابر با وسعت حرم امام رضا(ع) می شود.
عقیق:حسن پلارک رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات عراق در حاشیه جلسه انعقاد تفاهم نامه مابین سازمان حج و زیارت و سازمان بسیج مستضعفان و ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان کرد: طی ده سال گذشته سازمان حج و زیارت و ستاد بازسازی عتبات عالیات با همکاری خود در امور اعزام زائرین و ساخت و سازها توانسته اند تسهیلات موجود برای زیارت عتبات مقدسه را برای مردم فراهم آورند ولی هنوز محدودیت ها و نواقصی موجود است که امید است با امضای این تفاهم نامه به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه در 4 شهر مقدس عراق اقدامات عظیمی انجام شده است گفت: در چهار شهر مقدس عراق، اقدامات گسترده‌ای انجام شده است و رابطه خوبی با تولیت های بقاع متبرکه حرم ها و مسئولان کشور عراق داریم اما هیچ‌گاه از این ارتباط برای خدمات‌دهی به زائران ایرانی استفاده نشده است و امید است با امضای این تفاهم نامه بتوانیم خیلی بیشتر از قبل در خدمت زائران ایرانی باشیم.

وی ادامه داد: سال های گذشته حرمین ائمه اطهار در کشور عراق وضعیت مناسبی نداشتند به طوری که حتی حرم امام علی (ع) با مشکل سرویس های بهداشتی مواجه بود و خوشبختانه طی دو سال اخیر ستاد بازسازی بیش از سه‌هزار میلیارد تومان در عراق، پروژه تعریف کرده که یکی از آن‌ها توسعه‌ی حرمین در کربلا است، در قالب این طرح، حرم‌ها بازسازی می‌شوند قرار بر آن است 4 صحن بزرگ ساخته شود که اولین صحن با نام عقیله بنی هاشم نامگذاری شده است و این صحن به تنهایی ظرفیت 10 برابری صحن های فعلی را دارد.

پلارک در ادامه ضمن اشاره به طرح توسعه حرم امام علی (ع) بیان کرد: متاسفانه فضای فعلی حرم علوی وسعتی برابر امامزاده صالح (ع) را دارد که در شأن اولین امام شیعیان نیست فلذا در نجف نیز با توجه به محدودیت‌ فضا، صحنی با نام بانوی بی نشان حضرت فاطمه زهرا (س) با توسعه‌ی 10 برابری فضا طراحی شده که وسعت حرم را به 220هزار مترمربع برابر با وسعت حرم امام رضا (ع) می‌رساند و توانسته ایم با تلاش های جهادی انجام شده رکورد فنی مهندسی را بشکنیم به طوری که این پروژه تا کنون حدود 100 درصد پیشرفت داشته است.

وی همچنین از بازسازی های انجام پذیرفته در سامرا خبر داد و گفت: با توصیه های مقام معظم رهبری طرح توسعه‌ی حرمین عسگرین آغاز شد. طرح توسعه این حرم ها قرار بود در شعاع 200 متری انجام گیرد که توصیه مقام معظم رهبری ها شعاع 500 متر افزایش یافت و با نگاه تیزبین ایشان امروز شاهدیم این شعاع 500 متری مرز سنگرهای جبهه مقاومت در مقابل حملات تکفیری ها شده است و این تدبیر باعث شد تا در حمله‌ی اخیر، کسی جلوتر از این شعاع تجاوز نکرد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین