عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
آیت‌‌الله صافی‌گلپایگانی در پیامی به مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه امام صادق(ع) فیروزکوه بر تلاش هرچه بیشتر طلاب در کسب مکارم اخلاقی و رسیدن به مدارج و مراتب بالای علمی تاکید کرد.

عقیق:در پیام این مرجع تقلید آمده است: میلاد مسعود حضرت ثامن الحجج عالم آل محمد علیهم السلام مولانا علیّ بن موسی الرضا علیه آلاف التّحیة و الثّناء را به ساحت مقدّس حضرت بقیّة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و به دوستداران اهل البیت علیهم السلام و حضّار محترم، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

در ادامه این پیام آمده است: مدرسه مبارکه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، این توفیق بزرگ را دارد که سال جدید تحصیلی خود را در این روز مبارک شروع می‌کند؛ مدرسه‌ای که به نام مقدس رئیس مذهب حقه اثنا عشری نام گذاری شده و مفتخر است که علوم نورانی و آسمانی امام صادق علیه السلام را تحصیل کرده و در این زمان - که دنیا بیش از گذشته به معارف وحیانی و حقایق دینی احتیاج دارد- به جهانیان ان‌شاء‌الله تعالی ابلاغ کند.

در این پیام اضافه شده است: الحمدلله طلاب ساعی و فعال و متدین این مدرسه در کسب مکارم اخلاقی و رسیدن به مدارج و مراتب بالای علمی موفق هستند و همچون ستاره‌ای تابان و منور، درخشندگی داشته و موجب امتیاز ارزنده برای اهالی آنجا و باعث فخر و شرف و عظمت منطقه شده است.

در این پیام تصریح شده است: اینجانب همچون سال‌های گذشته از شاگردان مکتب جعفری و سربازان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف درخواست دارم که اولاً خود را با تهذیب نفس و تربیت روح و دوری از معصیت و گناه آراسته کنند و خود را آماده برای کسب حقایق دین و ظرایف و دقایق آیات و احادیث کنند.

در این پیام خاطرنشان شده است: ثانیاً همّت والای خود را بیشتر از گذشته بر تحصیل علوم دینی قرار داده و از اول، کتاب‌های مختلف ادبی، اخلاقی و دینی را همانند علماء بزرگ گذشته با کمال دقت درس گرفته و مطالعه کرده و از روش سنتی مباحثه هم غافل نباشند.

در این پیام خاطرنشان شده است: ثالثاً با توجه به اینکه دشمنان اسلام از فضاهای مجازی و وسایل ارتباطی جدید استفاده کرده و از این طریق، شبهات و اشکالات را متأسفانه در اذهان نسل جوان وارد می‌کند، ما هم باید از این روش کمال استفاده را برده تا بتوانیم علوم و معارف حقیقی دین را به تمام دنیا ابلاغ کرده و به شبهات و اشکالات آنها پاسخ بدهیم، البته باید با استفاده از اساتید فن و مجرب و خواندن کتاب‌های مفید در این زمینه، این خدمت بزرگ را انجام دهیم.

در پایان این پیام اضافه شده است: حقیر از مدیریت محترم و دلسوز مدرسه که خود از علمای محترم و از اساتید بزرگوار هستند تشکر کرده و توفیق بیشتر ایشان و طلاب محترم را در ظلّ عنایات امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال مسئلت دارم.



منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین