عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۰

عقیق: شعائر الهی، اموری هستند که وجهه اجتماعی دارند و پاسداشت حرمت آنها سبب تقویت مسیر حق می شود. و خدای متعال می خواهد که به آن ها توجه کرده شود، تا حق تقویت شود. پس عزاداری هایی که برای زنده نگاه داشتن یاد مجاهدان راه حق، و ایثارگری آن هاست، قطعا از مصادیق این شعائر بوده و در نزد خدای متعال، سبب تقرب است.


عزاداری بر سیدالشهدا(ع) از منظر قرآن

پاسخ:قرآن و روایات فریقین برآن دلالت دارد.

اما اثبات مطلب از قرآن، گذشت که امام سجاد(ع) به گریه حضرت یعقوب در فقدان حضرت یوسف(ع)استناد نمود.

برخی از نویسندگان اهل تسنن نیز به دلیل همین آیات گریه بر فقدان عزیزان را تجویز نموده اند.

و استدلال به آیه شریفه: « قُل لاَ أسألَکُم عَلَیهِ أجراً إلّا اَلمَوَدَةَ فِی القُربی). در نکته اول از پاسخ های پرسش قبل و آیه شریفه: (وَ مَن یُعَظِم ششعَائِرَ الله فَاِنَهَا مِن تَقوَی القُلُوبِ) . تحت عنوان « تنظیم شعائر الهی» در جلد اول گذشت.

اما سیره پیامبر(ص) در روایات شیعه و سنی گریه پیامبر(ص) بر اموات و گذشتگان و شهدا نقل شده است، چنانکه قبلاً به تفصیل گذشت.

و روایات بسیار _ از فریقین _ بر گریه پیامبر(ص) بر امام حسین(ع) از هنگام ولادت آن حضرت تا آخرین لحظات عمر پیامبر(ص) و همچنین پس از وقوع حادثه جانسوز عاشورا دلالت دارد.


کدخبرنگار:211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین