عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
صبح سه شنبه در حسینیه صنف لباسفروشها
هیئت‌ها و مجالس، بغض دشمنان را برمی انگیزد زیرا هدایت‌های بسیاری در این هیئت‌ها نهفته است لذا اگر کسی بخواهد هدایت بیابد می‌تواند به راحتی به این هیئت‌های امام حسین(ع) قدم بگذارد.
صوت زیارت عاشورا

عقیق: مراسم زیارت عاشورا و ذکر توسل طبق روال گذشته صبح سه شنبه و با نوتای حاج منصور ارضی در حسینیه لباسفروشهای تهران برگزار شد.

نکاتی از سخنان حاج منصور ارضی در این مراسم را بخوانید؛

*همان طورکه می‌دانیم در دهه کرامت یا دهه رضویه و یا دهه امام رضا علیه السلام به سرمی بریم. درتاریخ داریم امام رضا علیه السلام و خواهر گرامیشان با سخت‌ترین وضع ممکن وارد ایران شدند ولی ایرانیان با بهترین استقبال به پیشواز این عزیزان رفتند. شما هم در این ماه ذی القعده و دهه کرامت حاجت‌های بزرگی از خدا بخواهید مخصوصاً در نماز یکشنبه‌های ذی القعده (کیفیت آن در مفاتیح الجنان آمده) که بسیارهم تاکید شده حاجاتتان را از خدا بخواهید .

درادامه زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم:" والدَّعْوَةِ الْحُسْنى وَحُجَجِ اللَّهِ عَلى اَهْلِ الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ وَالاُْولى وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکاتُهُ " این خانواده بزرگ و با کرامت دعوتشان به نیکوترین شکل ممکن است ، به زور و اجبار نیست ، آنها که می‌گویند یک عده با شمشیر و زور امیرالمومنین علیه السلام شیعه شدند اشتباه می‌کنند. حالا هم چه تهمت هایی که به شیعه می‌زنند زیرا تنها مسیری که باید برای صهیونیست‌ها صاف شود این است که تفکر شیعیان و روحیه شیعه گری در هر شهر وکشوری از میان برود! ان شاء الله به این مقصد نمی‌رسند. چراکه خیلی از شیعیان از اقوام مختلف ترکمن، ترک و غیره به شهادت رسیدند. برای چه ؟ برای اینکه این خاندان دعوت به "حُسنی" داشتند ولی عدّه ای در مقابلشان کفرمی ورزند! چرا ؟! چون مقاصد دنیا دوستان و دنیا پرستان را برآورده نمی‌کنند نه تنهابر آورده نمی‌کنند بلکه در مقابلشان سدّ محکمی ایجاد می‌کنند، حالا  من و توِ شیعه و پیرو چه باید بکنیم؟ ما هم باید از این صفت پیروی کنیم ، این صفتی است که زائر می‌تواند  ذره ای از آن را داشته باشد.

 

*اگر ما بتوانیم این هیئت‌ها را منسجم‌تر کنیم دشمنان کمتر می‌توانند کاری ازپیش ببرند.

این هیئت‌ها و مجالس، بغض دشمنان را برمی انگیزد زیرا هدایت‌های بسیاری در این هیئت‌ها نهفته است لذا اگر کسی بخواهد هدایت بیابد می‌تواند به راحتی به این هیئت‌های امام حسین(ع) قدم بگذارد. برای عده ای درد است در داخل و خارج که این هیئت‌ها جان بگیرند و بتوانند پرچمداری کنند و پرچمدار هم باشند بعضی‌ها بوق مخالفت می‌زنند و یا هوای مخالفت به سرشان می‌زند می‌خواهند کاری بکنند ، اما کاری از پیش نمی‌برند. اگر ما بتوانیم این هیئت‌ها را منسجم‌تر کنیم کمتر می‌توانند کاری ازپیش ببرند یکی از برنامه‌ها که می‌توانیم داشته باشیم ؛کنار گذاشتن پول برای هیئت‌های مختلف برای ایام محرم و عزای امام حسین علیه السلام است ، یعنی پولی که برای صدقه و کمک به مردم و هیئت‌های خودتان کنار می‌گذارید یک پول جدا برای هیئت‌های گمنام و کوچک کنار بگذارید تا بتوانند ایام محرم فعالیت‌های خود را گسترش دهند ، این رسم قدیمی و عالی بوده که سهم امام حسین علیه السلام را در زندگی خودشان کنار می‌گذاشتند.

 

*دقت کنیم! دشمنان شیعه می‌خواهند این هیئت‌ها نابود شود."دعوت حُسنی" یعنی همین، یک وقت با یک چایی دادن است یک وقت با اطعام و یک وقت هم با یک زبان خوب و یک کفش جفت کردن و... خوب می‌دانیم در تفکر شیعه اینها ارزشمند هستند.

 *این" دعوت الحسنی" مراحل عجیبی دارد چون این خانواده وقتی که دعوت می‌کردند طرف اگر دشمن هم بود از این دشمنی دست بر می‌داشت ، شنیدید که در زمان ائمه(ع)مثلاًامام حسن علیه السلام، طرف می‌آمد ناسزا می‌گفت ولی حضرت با رفتار خود او را دعوت به خوبی و آرامش می‌نمود ، مردم با این گرانی و مشکلات اقتصادی اذیت می‌شوند و از یک طرف هم گناهان باعث حبس رحمت ونعمات از این سرزمین شده ، واقعاً دعاکنیم وناله بزنیم بهترین دعوت همین است؛ دعوت و دعا از عمق دل و با تمام وجود ،یک وقتی نیمه شب یا روز برای خدا نیت کنیم و از خدا بخواهیم منتهی در این کارها کاهلی می‌کنیم و بعد هم می‌خواهیم همه چیز درست شود ، با چنین وضعیتی درست شدن سخت است! شما در این دهه خودتان را برسانید به حضرت معصومه سلام الله علیها و در دهه بعد در ایام زیارت مخصوصه خودتان را برسانید به امام رضا علیه السلام به راستی می‌شود کاری انجام داد ، خدا هم منتظر اجابت و دعوت ماست چرا که او دعوت کلی خود را انجام داده خود این خانواده برکت وجودشان "دعوت الحسنی" است ان شاء الله که زندگی هایمان بهتر از این شود. از مال شبهه ناک و کلام بد که ضد "دعوت الحسنی" است دور شویم و بتوانیم قدمی برداریم. ان شاء الله خدا به ما توفیق اعمال خیر کرامت فرماید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین