عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۷
ناگهان آن زن زیرك و آگاه فریاد زد: اى كسى كه از مسجد بصره سگ را در كعبه مشاهده مى كنى ، چگونه جوجه را زیر مشتى برنج نمى بینى ؟!

عقیق:شیخ عبدالسلام بصرى با نسبت دادن كرامت و احوال غیبى به خود، جمعى را فریفته و در اطراف خود جمع كرده بود. براى فریب بیشتر مریدان، روزى در محراب مسجد بصره در حین خواندن نماز ناگهان گفت: كخ كخ ! مردم تعجب كردند.

شیخ گفت: من كه اینجا مشغول نماز بودم ، دیدم سگى داخل كعبه شده، با كخ گفتن، او را از آنجا بیرون كردم تا خانه را آلوده نكند. مریدان خوشحال شدند و آن را از كرامتهاى شیخ دانستند.
یكى از مریدان  ، كرامتهاى شیخ را براى زن خود بیان كرد.

آن زن آگاه براى رسوا كردن شیخ قلابى، از طریق شوهرش روزى شیخ و مریدان را به مهمانى دعوت كرد و براى هر یك ظرفى از غذا و بر روى آن مرغى پخته گذاشت اما مرغ شیخ را در زیر غذا پنهان نمود.

شیخ عصبانى شد و گفت : چرا به من اهانت شده و ظرفى بدون مرغ آورده اى ؟
ناگهان آن زن زیرك و آگاه فریاد زد: اى كسى كه از مسجد بصره سگ را در كعبه مشاهده مى كنى ، چگونه جوجه را زیر مشتى برنج نمى بینى ؟!

امام حسن عسکری (ع) در نكوهش عالمان بدكردار چنین فرمود:
وهُم أضَرُّ عَلى ضُعَفاءِ شیعَتِنا مِن جَیشِ یَزیدَ عَلى الحُسَینِ بنِ عَلِیٍّ ’ وأصحابِهِ ، فإنَّهُم یَسلُبونَهُمُ الأرواحَ والأموالَ ، وهؤلاءِ عُلَماءُ السُّوءِ ... یُدخِلونَ الشَّكَّ والشُّبهَةَ عَلى ضُعَفاءِ شیعَتِنا فیُضِلّونَهُم
زیان آنها براى شیعیان ناتوان (آسیب پذیر) ما بیشتر از زیان سپاه یزید براى حسین بن على (ع) و یاران اوست، زیرا آنها جان و مال ایشان را گرفتند و این علماى بدكردار ... در دل شیعیان ناتوان ما شكّ وشبهه مى اندازند وگمراهشان مى كنند.


 پی نوشت:

میزان الحکمه

 منبع:جام

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین