عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۳۰۰
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن تاکید بر اینکه دغدغه بقیع دغدغه مذهب نیست بلکه دغدغه اسلام است، گفت: دغدغه هر روز ما این است که چرا آل سعود بقیع را تخریب کرده و مختص 9 شوال نیست. پدربزرگان ما در 88 سال پیش آن گنبدها را زیارت کرده اند و امید است که روزی ما و نسل آینده بتوانیم دوباره زیر آن گنبدها زیارت ائمه اطهار(ع) را انجام دهیم.

عقیق:حجت الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با شرکت در آئین رونمایی از 5 مجلد از کتاب امامزاده حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امامزاده سید اسماعیل(ع)، امامزاده علی اکبر(ع)، امامزاده سید ناصرالدین(ع) و امامزاده صالح(ع) ضمن تقدیر از تلاش برای این مجموعه گفت: موضع این 5 جلد کتاب بسیار مهم است و باید از ظرفیت سازمان فرهنگی هنری و نشر شهر بیشتر استفاده کرد.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی شهرداری تهران و نشر شهر باید از فضای رقابت در انتشارات کناره گیری و جنبه حمایت داشته باشد. یکی از مهمترین چیزها در نشر زیبایی کتاب است.

وی از سازمان نشر شهر خواست که با فضای ناشرین رقابت نکنند و به مشکل فرهنگ کتابخوانی کمک کنند. رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین از چاپ غیرمعمول برخی از کتب مانند شاهنامه فردوسی انتقاد کرد.

وی افزود: مردم باید با مطالعه ابراز مباهات کنند چنانچه انتظار می رود امامزاده ها قطب معنوی کشور هستند، اما نکته بسیار مهم بحث سیادت است که متاسفانه امروز در بسیاری از شرکت های خصوصی بعضی ها از ذکر سید در اول نامشان امتناع می کنند. سیادت و ارتباط با رسول و ائمه و خدا باعث مباهات و افتخار است و ارتباط سادات با ائمه اهمیت زیادی دارد.

حجت الاسلام مرادی همچنین با اشاره به سلسله 5 امامزاده گفت: آفتاب به قبر ائمه در بقیع می تابد کسانی که 88 سال پیش بارگاه داشتند و اکنون این بارگاه ویران شده است. آل سعود وظیفه دارد آنها را با بازسازی کند و اگر بازسازی نمی کند دوباره اجازه دهد خودمان آنها را بازسازی کنیم.

وی افزود: امید است که اشاره به بارگاه امامزادگان در این آثار باعث این سؤال شود که چرا آل سعود بارگاه ائمه را تخریب کرده است و اشیاء قیمتی را به تاراج برده اند و حتی اجازه نمی دهند که زائر ائمه در بقیع سلام بدهد و یا قبور را زیارت کند. درخواست ساخت قبرستان بقیع یک درخواست معقول چه در جایگاه مذهبی و چه در جایگاه بین المللی است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به جایگاه جغرافیایی و ترتیب دفن آنها نسبت به قبله در بقیع به جایگاه والای امام حسن(ع) در دین و احادیث و نزد پیغمبر که ایشان را شباب اهل بیت(ع) نامیده است پرداخت و این مطالبه، مطالبه همه مسلمانان است و دغدغه بقیع دغدغه مذهب نیست دغدغه اسلام است.

حجت الاسلام مرادی افزود: دغدغه هر روز ما این است که چرا آل سعود بقیع را تخریب کرده است و مختص 9 شوال نیست. پدربزرگان ما در 88 سال پیش آن گنبدها را زیارت کرده اند و امید است که روزی ما و نسل آینده بتوانیم دوباره زیر آن گنبدها زیارت ائمه اطهار(ع) را انجام دهیم.

در پایان مراسم حجت الاسلام شهاب مرادی، حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و دکتر حسینی معاونت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، مختاری نویسنده کتابها و  اشعری که بر این کتب مقدمه نگاشته است آئین رونمایی از این آثار را انجام دادند.

 


منبع:مهر
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
1
0
خبر خیلی قدیمی نیست؟؟؟
پاسخ ها
بنده خدا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
خبر امروزه...منبع رو چک کنید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین