عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۱۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
مدیر عامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(ع) گفت: حرم مطهر رضوی به سیستم صوتی دیجیتالی مجهز شده است.

عقیق:به گزارش ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، مهندس حسین اسماعیلی با بیان اینکه یکی از مدرنترین سیستم‌های صوتی دیجیتال کشور در حرم مطهر رضوی وجود دارد، ابراز داشت: در سیستم صوتی رواق بزرگ امام خمینی(ره) و صحن جامع رضوی آخرین استانداردها و تکنولوژی‌های روز دنیا به‌کار رفته تا مراسم و وی‍ژه برنامه‌های حرم مطهر با بهترین کیفیت پخش شود.
وی با بیان اینکه «رواق بزرگ امام خمینی(ره) نخستین فضایی در حرم مطهر رضوی بود که سیستم صوتی دیجیتال در آن نصب و راه‌اندازی شد.»، عنوان کرد: پس از راه‌اندازی این سیستم در رواق بزرگ امام خمینی(ره)، نصب و راه‌اندازی سیستم دیجیتال صحن جامع رضوی در دستور کار قرار گرفت و در اوایل سال جاری صحن جامع رضوی نیز به این سیستم مجهز شد.
مدیر عامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(ع) متذکر شد: مشابه سیستم صوتی رواق امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی و مصلای تهران نیز وجود دارد، اما سیستم صوتی که در صحن جامع رضوی وجود دارد از حیث ابعاد، نه تنها مشابهی در داخل نداشته و در کشور بی‌نظیر است، بلکه یکی از برترین سیستم‌های صوتی جهان به شمار می‌آید.
او درباره ویژگی‌های این سیستم صوتی، گفت: این سیستم صوتی صدای مراسم، سخنرانان و برنامه‌ها را به طور یکنواخت در تمامی فضا پخش می‌کند؛ به عبارتی افرادی که در صفوف اول، میانی یا آخر نشسته‌اند همگی حجم صوت یکسان را می‌شنوند.
اسماعیلی تصریح کرد: این سیستم‌ها صدا را به گونه‌ای کنترل می‌کنند که کمترین امواج صوتی به دیواره‌ها برخورد می‌کند، و این موضوع در ابنیه حرم مطهر که در آن تزیینات آینه‌کاری و کاشی‌کاری فراوانی به‌کار رفته و به لحاظ آکوستیکی(صوت شناسی) شرایط ویژه‌ای را دارد، بسیار با اهمیت است.
 


منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین