عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۱۵۵
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با بیان اینکه «مسجد» کانون و محور شکل گیری تمدن اسلامی در جهان است، اظهار کرد: امروز قلب تپنده تمدن سازی در امت اسلام را باید در مساجد جست وجو کرد.
عقیق: حجت الاسلام حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به نقش و وجه تمدن ساز مساجد در طول تاریخ اسلام گفت: این جایگاه تمدن ساز ابعاد متعددی دارد به گونه ای که امروز «مسجد» در نگرش بین المللی، محور تمدنی مسلمین شناخته می شود.


وی ادامه داد: مسجدالاقصی، مسجدالحرام و مسجدالنبی در واقع به عنوان نقطه های کانونی شکل گیری جهان اسلام هستند که پیش روی ما قرار دارند و هریک نقطه آغاز بخشی از تمدن اسلامی را رقم زده اند.


رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور تصریح کرد: با این رویکرد امروز وظیفه آن است که در سطح کشور اسلامی، در سطح شهر اسلامی و در سطح محله های جامعه اسلامی جایگاه مسجد به خوبی تبیین و مورد توجه باشد چراکه قلب تپنده جهان اسلام مسجد است.


حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: اگر امروز می بینیم گروهی به نام اسلام در عراق اقدام به جنایت می کنند و قبل از هرچیز دست به تخریب مساجد می زنند علت را باید در جایگاه و نقش آفرینی گسترده مساجد جست و جو کرد، در واقع آنها از قدرت معنوی مسجد می ترسند و این چنین نسبت به مساجد هتک حرمت می کنند.


وی ادامه داد: آنها متوجه شده اند که مسلمین در طول تا ریخ هرچه که دارند از مسجد کسب کرده اند و فرهنگ و تمدن اسلام در مساجد رشد کرده است لذا اقدام به تخر یب مساجد می کنند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین