عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۱۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
مدیر حوزه تولیت آستان شاهچراغ (ع) خبر داد
مدیر حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی از تشکیل انجمن شعرای احمد بن موسی (ع) خبر داد.

عقیق:حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور در حاشیه برگزاری مراسم شب شعر احمد بن موسی (ع) گفت: با توجه به این که نخستین جشنواره ادبی هنری حضرت احمد بن موسی (ع) برگزار شد، آثار مختلف و متعددی در زمینه‌های شعر به دست ما رسید و شعرای نامدار و مطرح در سطح کشور آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند.

وی افزود: با این میزان استقبال شاعران ما دیدیم این فرصت در دهه کرامت باعث ترنم فضای معنوی و ملکوتی حرم خواهد شد و از این رو برگزاری شب شعری را با حضور هنرمندان، علاقمندان و شعرا در دستور کار قرار دادیم.

این مسئول فرهنگی با اشاره به جایگاه شیراز در ادب و هنر این سرزمین، ادامه داد: شیراز علاوه بر سومین حرم اهل بیت (ع) بودن، مهد تمدن و فرهنگ و همچنین شهر ادب و هنر بوده و درخشش بعد ادبی آن می‌تواند برکات زیادی به همراه داشته باشد.

اسماعیل‌پور اضافه کرد: این جشنواره و شب شعر در ترقی توان شعری و اعتلای روحیه آحاد جامعه اثر معنوی داشته و صفای قلب زائران حرم را افزایش می‌دهد.

مدیر حوزه تولیت آستان شاهچراغ (ع) خاطرنشان کرد: بنابر این دلایل برگزاری شب شعر شاهچراغ (ع) به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی نخستین جشنواره ادبی هنری شاهچراغ (ع) در دستور کار قرار گرفت و امشب با حضور شاعران برجسته استانی و کشوری در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد.

وی بیان کرد: در این شب شعر محمد‌علی بهمنی، محمدحسین بهرامیان، محمدسعید میرزایی، هرمز علیپور، ابوالفضل پاشا، اسماعیل امینی، بیوک ملکی و افسانه شعبان‌نژاد به شعرخوانی پرداختند.

اسماعیل پور ابراز داشت: این شعرخوانی و شب شعر که شامگاه جمعه برگزار شد استمرار خواهد داشت و به واسطه آن انجمن شعرای احمد بن موسی (ع) را در آستان افتتاح می‌کنیم که باعث استمرار و امتداد این مسیر شود و ضمن تمرکز بر وحدت شعرا به کانونی برای تبادل تجربیات تبدیل شود.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین