عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
دهه کرامت فرصتي براي ايجاد پيوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن، ائمه اطهار (ع) و تبيين فرهنگ قرآني است وباید از اين فرصت براي تبيين بيشتر موضوع امامت وولايت بهره گرفت.

عقیق:حجت الاسلام سیدجمال الدین میررفیع تبار، مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، با تبریک سالروز ميلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، گفت: دشمنان اسلام همواره درصدد از بین بردن مکتب تشیع و اهل بیت(ع) هستند و امروز نیز بر تلاش خود افزوده‌اند و حذف نام و یاد ائمه(ع) را سر لوحه کارهای خود قرار داده‌اند.

 وی با اشاره به اول ذی القعده سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و حضور 17 روزه ایشان در قم، گفت: تبيين ويژگي‌هاي شخصيتي حضرت معصومه (س) در جامعه موجب مي‌شود تا بانوان به خصوص دختران ما با الگوبرداري از آن حضرت، نماد و مظهر عفاف و تقوا و حيا در جامعه باشند.

 مدیر روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی با اشاره به پنجم ذی القعده روز تجلیل از امام زادگان وبقاع متبرکه، بیان داشت: اهمیت دادن به امامزادگان نشانه ارادت ملت ایران به ائمه اطهار (ع) است و باید در مورد شناساندن امامزادگان به طور کامل فعالیت های تخصصی صورت گیرد و ایام دهه کرامت بهترین زمان برای دستیابی به این مهم است.

 وی، ششم ذی القعده روزبزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) را مورد اشاره قرار داد وتصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری در سفر به استان فارس فرمودند حضرت احمدبن موسی مردى بخشنده، کريم، باورع و داراى جلالت، مقام و منزلت بوده اند و پدرشان حضرت موسى‏ بن‏ جعفر(ع) به اين بزرگوار محبت ويژه‏ اى داشته اند که این مقام ومنزلت ودلایل آن باید تبیین گردد.

مدیر روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی همچنین با اشاره به پایان یافتن دهه کرامت با ولادت حضرت امام رضا(ع) گفت: ایشان همچون نياكان وارسته‏ خود، از مقام علمى والايى برخوردار بودند تا آن جا كه وی را«عالم آل محمد(ص)» لقب داده‏اند.

  وی افزود: دوراني که امام رضا(ع) در آن مي زيست، عصر شکوفايي علم و سرازير شدن علوم مختلف ملل سرزمين ها و تداخل فرهنگي مردمان آن روزگار بود و در اين زمان پيشرفت علوم باعث پيدايش افکار و عقائد انحرافي و مشرب هاي فکري گوناگون کلامي و فلسفي شده بود که همين امر چالشي جدي دربرابر عقائد و آموزه هاي ناب اسلامي و شيعي به شمار مي رفت و امام رضا(ع) با درک اين خطرات و تهديدها از فرصت پيش آمده نهايت بهره برداري رابه عمل آورد و به روشنگري هاي فراوان در زمينه تبيين عقائد اسلامي و نماياندن راه مستقيم الهي اقدام کرد.

این فعال فرهنگی با بیان این که جامعه اسلامی با یاد و نام اهل بیت(ع) برقرار می‌ماند، افزود: دهه کرامت فرصتي براي ايجاد پيوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن، ائمه اطهار (ع) و تبيين فرهنگ قرآني است وباید از اين فرصت براي تبيين بيشتر موضوع امامت و ولايت بهره گرفت.

 وی ادامه داد: دهه کرامت باید یک سکوی فرهنگی جهانی درباره دختر نمونه در جهان اسلام باشد و ما این خصوصیات را در حرکات حضرت معصومه(س) مشاهده می‌کنیم.

 براساس اعلام روابط عمومی دفتر تبلیغات، وی در پایان با اشاره به عضویت دفترتبلیغات در ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، بیان داشت: این ستاد تاکنون فعالیت های بسیار ارزشمندی داشته است که درراستای تبیین این فعالیت ها وبهره گیری از رهنمودهای مراجع عظام و علما در روزهای چهارشنبه وپنج شنبه هفته جاری، اعضای ستاد دیدارهایی با این بزگواران خواهند داشت.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین