عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به آغاز دهه کرامت از اول تا یازده ذی القعده است، گفت: این دهه مصادف با ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) تا میلاد سراسر نور و رحمت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) است.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سلطانی با بیان اینکه همه ساله همزمان با دهه کرامت برنامه های متعدد و متنوعی در سطح کشور و جهان اجرا می شود، افزود: گلباران بارگاه منور رضوی در سالروز میلاد کریمه اهل بیت و ولادت امام مهربانی ها دو مسؤولیتی است که بر عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گذاشته شده است.
وی اضافه کرد: امسال همزمان با سالروز ولادت خواهر بزرگوار و گرامی امام رضا(ع) تجمع بزرگ بانوان برای تشرف به حرم مطهر با هدف تبریک میلاد کریمه اهل بیت(ع) به این امام رئوف انجام و بارگاه منور رضوی گلباران می شود.
وی با بیان اینکه این مراسم پنج شنبه ششم شهریورماه ساعت 30/8 صبح از میدان شهدا آغاز می شود، گفت: این برنامه ویژه بانوان است که با در دست داشتن شاخه گل پس از طی مسیر میدان شهدا به سمت حرم مطهر، بارگاه منور رضوی را گلباران خواهند کرد.
وی با دعوت از همه خواهران زائر، مجاور، بسیجیان و اعضای تشکلهای مختلف مانند هیأتها برای شرکت در این مراسم معنوی و پرفیض همراه با در دست داشتن شاخه گل اظهار داشت: همه شرکت کنندگان همراه با یک شاخه گل میلاد کریمه اهل بیت (س) را به ساحت قدسی امام رضا(ع) با گلباران بارگاه منور این امام همام، تبریک می‌گویند.
وی با بیان اینکه مراسم پایانی این برنامه معنوی شرکت در سخنرانی و مدیحه سرایی تدارک دیده شده در رواق امام خمینی حرم مطهر خواهد بود، افزود: این مراسم با هدف عرض تبریک به ساحت مقدس امام رضا(ع)، نمایش نمادین عفاف و حجاب، حضور زنان محجبه در صحنه های اجتماعی با رعایت موازین اسلامی و آشنایی خواهران با سیره عملی و علمی حضرت معصومه(س) برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه گلباران حرم مطهر رضوی همزمان با میلاد امام رضا(ع) نیز یازده ذی القعده انجام می شود، گفت: این برنامه با تجمع اقشار مختلف مردم مشهد و زائران از جمله بانوان و مردان 16 شهریورماه ساعت 30/16عصر از میدان شهدا شروع می شود و شرکت کنندگان با در دست داشتن شاخه گل پس از استماع سخنرانی و مدیحه سرایی، مسیر آغاز مراسم تا حرم را پیاده طی می‌کنند و سپس با گلباران مرقد نورانی امام رضا(ع) ارادت خود را به این امام همام نشان می دهند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: پایان این مراسم حضور در صحن جامع رضوی و شرکت در نماز مغرب و عشا خواهد بود.
سلطانی هدف از برگزاری این برنامه را عرض تبریک به ساحت قدسی امام رضا(ع)، اعلام شادی و سرور به جهانیان، پیوند امت با ولایت و احیای زندگی به سبک رضوی دانست.
وی ادامه داد: همانند سالهای گذشته پنج هزار شاخه گل میان راهپیمایان از سوی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد دهه کرامت توزیع می شود.به گفته وی، تسهیلات لازم توسط سازمان اتوبوسرانی برای جابه جایی شرکت کنندگان این مراسم تدارک دیده شده است.


منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین