عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۷۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
با امضای تفاهم‌نامه‌ای
تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت چهار جانبه توسعه فعالیت‌های قرآنی هیئت‌های مذهبی کشور با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری و ارتقای زمینه‌های انس عموم مردم با قرآن به امضا رسید.
عقیق:روز گذشته تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت چهار جانبه توسعه فعالیت‌های قرآنی هیئت‌های مذهبی کشور بین سازمان دارالقرآن الکریم به نمایندگی «مهدی قره‌شیخلو»، معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به نمایندگی حجت‌الاسلام  «حسن روحانی‌نژاد»، اتحادیه موسسات قرآنی و مردمی کشور به نمایندگی حجت‌الاسلام «سیدحسین کوششی» و شورای مرکزی هیئت‌های مذهبی کشور به نمایندگی حجت‌الاسلام «روح‌الدین دریکوند» به امضا رسید.

در متن این تفاهم‌نامه درباره اهداف آن آمده است: «با عنایت به جایگاه رفیع کلام‌الله مجید و اهمیت و نقش بی‌بدیل آموزه‌های انسان‌ساز و روشنی‌بخش آن در هدایت و رشد و بالندگی فکری، اخلاقی و رفتاری آحاد جامعه و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری جهت ارتقای زمینه‌های انس و آشنایی با قرآن کریم در هیأت‌های مذهبی، این تفاهم‌نامه منعقد می‌شود».

این تفاهم‌نامه دو ماده دارد که در ماده اول با عنوان «موضوع»، موارد همکاری و مشارکت چهارجانبه در توسعه فعالیت‌های قرآنی هیأت‌های مذهبی کشور ذکر شده است که این ماده از هشت بند تشکیل می‌شود. این هشت بند به شرح ذیل است:

1- تدوین چشم‌انداز و سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی هیئت مذهبی کشور.

2- طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی عمومی و تخصصی قرآن کریم و تربیت کادر آموزشی هیأت‌های مذهبی کشور.

3- طراحی و اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی (کرسی‌های تلاوت، ختم قرآن، مسابقات و محافل قرآنی).

4- تولید محتوای قرآنی برای مسئولان، خطیبان و مداحان هیأت‌های مذهبی.

5- طراحی و اجرای آموزش‌های مجازی قرآنی از طریق درگاه‌های هیأت‌های مذهبی.

6- طراحی محصولات، نمادها و پوسترهای قرآنی ویژه هیأت‌های مذهبی.

7- طراحی و ایجاد محمل‌های لازم جهت فضاسازی و ارتقای فرهنگ و باورهای قرآنی در بین مخاطبان.

8- اطلاع‌رسانی متقابل فعالیت‌های دینی و قرآنی از طریق درگاه‌های مؤسسات قرآنی و تشکل‌‌های دینی.

در ماده دوم این تفاهم‌نامه نیز به زمان اجرای آن اشاره شده و آمده است: «زمان اجرای این تفاهم‌نامه به مدت پنج سال از تاریخ اول شهریورماه سال 1393 تا اول شهریورماه سال 1398 تعیین می‌گردد و در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود».


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین