عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۲
امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب با تاکید بر استفاده از اجناس داخلی،نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی را بهترین راه مبارره با فرهنگ غربی دانست.

عقیق:حجت الاسلام مجید صفدری، با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف در زندگی، اظهارداشت: دشمنان و استکبار جهانی امروزه در مقابل اسلام سر تسلیم فرود آورده اند چون دولت اسلامی با فرهنگ غنی دینی برای آنها یک تهدید به حساب می آید و همین برای ما وظیفه ایجاد می کند که جایگاه خود را در مقابل اجناس، فرهنگ و برنامه های وارداتی بشناسیم و از فرهنگ غربی اجتناب ورزیم.

وی افزود: سبک زندگی در هر جامعه و ملتی مبتنی بر سنتهایی است که آن را با دیگر جوامع متفاوت می سازد و اگر با سبک دیگر جوامع مخلوط شود حد و مرز آن از بین می رود، و منجر به فروپاشی آن می شود، لذا برای بقاء جامعه باید سبکهای آن حفظ و به نسلهای بعد منتقل شود.

 امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به سبک زندگی اسلامی گفت : فروپاشی جوامع فقط با جنگ و مبارزه انجام نمی شود بلکه با حمله به پایه های فرهنگی آن نیز این امر ممکن است

 وی خاطر نشان کرد : حمله به پایه های فرهنگی یک جنگ تمام عیار است و ما باید طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب با سبک زندگی اسلامی با آن به مقابله بپردازیم.

حجت الاسلام  صفدری گفت: اگر بخواهیم ارزشها پایدار باشند باید به آنها پایبند باشیم، مانند بسیاری از علمای سلف خودمان که تاکید بر استفاده از اجناس ساخت وطنی در مقابل واردات خارجی داشتند.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین