عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۰۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
سیدرضا تقوی:
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: به مسأله زکات هم باید مثل نماز توجه بیشتری شود و قانونی‌کردن، لازم‌الاجرایی کردن آیین‌نامه‎های این قانون، ساختارسازی و وجود نهاد برای رسیدگی به این مقوله و تعیین سیاست‎ها زیر نظر شورای عالی زکات باشد.

عقیق:حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در همایش زکات با بیان اینکه در آیات قرآن و تعالیم اسلامی موضوع نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه بالایی برخوردار است، اجرای این مسائل را جزو امور حکومتی به برشمرد.

وی با اشاره به اینکه مسائلی چون چگونگی جمع‌آوری زکات و مصرف آن باید با نظر رهبری انجام شود، افزود: همه افراد اعم از مردم، مسئولان و دستگاه‌ها موظفند در این زمینه در اجرای حکم الهی تلاش کنند.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در راستای آموزش و تبلیغ توانسته است، جزو استان‌های پیشرو در خصوص زکات باشد و رقم جمع‌آوری شده از زکات خود را چندین برابر از میزان پیش‌بینی شده افزایش دهد و باید متولیان زکات در سایر استان‌ها هم به این موضوع بیشتر توجه کنند.

تقوی با اشاره به اینکه سنت حسنه زکات در دیگر کشورها مانند سودان اجرا میشود، اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی ایران نیز قانونی تصویب شده که براساس آن رسیدگی و نظارت به مسأله زکات بر عهده ولی فقیه بوده و شورای عالی زکات هم در این راستا تشکیل شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه کشور تاکید کرد: مسئولان، برنامه‌ریزان و ائمه جماعات باید طوری برنامه‌ریزی کنند که زکات به‌موقع جمع‌آوری شده و این طور نباشد که هرجا دولت تشویقی را مطرح می‌کند زکات داده و هرجا خبر از تشویق نباشد از زکات بازمانند، باید همیشه در اجرای حکم الهی تلاش کرده و از ظرفیتهای دیگران برای تشویق استفاده کنند.

تقوی با بیان اینکه درخصوص پرداخت زکات انگیزه‌ها و میزان مشارکت در استانها متفاوت است، ادامه داد: خوشبختانه در آذربایجان شرقی این مقوله با شتاب بیشتری صورت گرفته و این امر بیانگر آن است که مردم این منطقه متدین، ولایتمدار، غیور بوده و از ظرفیت بالایی برخوردار هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه کشور تأکید کرد: باید زکات در جای خود مصرف شده و با کمک‌های جمع‌آوری شده بتوان در ایجاد اتحاد، رفع تحریم‌ها، افزایش نشاط، و رفع مشکلات جامعه تلاش کرد.



منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین