عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
مداحی حاج حسن خلج در حسینیه جلوه
از زمانی که مکلف شده ایم یک سری وظایفی به گردن ما آمده است و حقوقی به گردن ماست که در روز قیامت ما باید نسبت به این حقوق پاسخ گو باشیم...

گزارش تصویری


عقیق:مراسم روضه هفتگی صبح جمعه در حسینیه جلوه با حضور جمعی از محبین اهل بیت(ع) برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین تهرانی سخنرانی کرد و حاج حسن خلج به مداحی پرداخت.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام تهرانی را بخوانید؛

_ بشر از زمانی که به دنیا می آید هم جسمش پرورش پیدا می کند و هم فکر و ذهنش پرورش پیدا می کند و به یک نقطه ای می رسد که در عرف می گویند که این بنده خدا به تکالیف الهیه مکلف است و محلی می شود برای اوامر و نواهی خدا. از آنجا به بعد روی این بنده یک حساب دیگری باز می کند. یعنی شخص مکلف از حالت لاقیدی بیرون آمده است.

_ از آن لحظه ای که انسان مکلف شد و خداوند تبارک و تعالی آن را قابل دید که محلی باشد برای اوامر و نواهی خودش، نگاه دیگری روی او دارد. و حجت بن الحسن یک نگاه دیگری روی او دارد و انگار یک بار دیگر متولد شده است و تولد اصلی انسان از این لحظه است. و باید حواسمان بسیار جمع باشد.

_ قبل از این که بحث مکلف شدن را برای فرزندانمان بگوییم باید به فررندان تکلیف را توضیح دهیم و اولین کاری که می کنیم این است که محبت اهل بیت و خدا را در قلب فرزندانمان بیاندازیم و بعد ببینیم که خودش دنبال نماز اول وقت می رود یا خیر.

_ از زمانی که مکلف شده ایم یک سری وظایفی به گردن ما آمده است و حقوقی به گردن ماست که در روز قیامت ما باید نسبت به این حقوق پاسخ گو باشیم. این حقوق چیست. یک سری از این مسائل، مسائل اعتقادی است و باید معتقد باشیم و اول باید عقیده سالم باشد.

_ اگر کسی به بالاترین درجه اخلاق برسد ولی تقوای اعتقادی نداشته باشد یعنی عقیده او با چیزی که امام صادق بیان کرده مطابقت نداشته باشد هیچ گونه ارزشی ندارد. زمانی که انسان باید خودسازی را شروع کند از زمانی است که انسان تکلیف می شود و شاید هم قبل از تکلیف باید این خودسازی را شروع کرد.

_ عاشورا یک نکاتی دارد که اگر خدا و امام زمان نظری بکنند و انسان این نکات را درک کند بار خود را در این دنیا و دنیای آخرت بسته است.

_ وظایفی که بر گردن مکلف می باشد واجب است که اول آنها را یاد گرفته و بعد به آنها عمل کنیم. یک سری وظایف اعتقادی است که نسبت به امام زمان می باشد و در روز قیامت از همه سؤال می شود.

_ طبق روایات شب اول قبر به طور مجمل سؤالات را می پرسند و یکی از سؤال هایی که شب اول قبر از انسان سؤال می شود این است که امامت چه کسی است؟ کسی می تواند پاسخ دهد که امام من حجت بن الحسن العسگری است که ملتزم به وظایف خودش در زمان غیبت امام عصر باشد.

_ علمای بزرگ اسلام از روایات وظایف مردم در زمان غیبت را جمع کردند که حدود هشتاد و سه وظیفه همه ما نسبت به حجت بن الحسن حضرت مهدی به گردنمان هست.

_ یکی از مهمترین وظایف ما در زمان غیبت حضرت بقیةالله الاعظم این است که ملتزم باشیم که خود را خادم حضرت قرار دهیم و هر لحظه این را بخواهیم و بر ما واجب است که این طوری خود را ببینم. و در جایگاه نوکری ببینیم. که ابتدا باید عقیده را درست کنیم.

_ باید از خدا بخواهیم که کلمات اهل بیت را درک کنیم و ملتزم ایشان شویم. واقعا ما با کاری که می کنیم خود را در مقام نوکری قرار می دهیم.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین