عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۹
رئیس دفتر جنبش حماس در تهران:
خالد قدومی رئیس دفتر جنبش حماس در تهران در مراسم رونمایی از کتاب «قرآن و قبله» استاد محمدرضا حکیمی با بیان اینکه آیات قران نشان می‌دهد مردم عامه امت واحده نیستند اما هنگامی که خداوند پیامبرش را خطاب قرار می‌دهد امت واحده می‌شوند، گفت: این یعنی اقتضا و نتیجه هدایت وحدت است و نتیجه ضلالت تفرقه است.
عقیق:خالد قدومی رئیس دفتر جنبش حماس در تهران در مراسم رونمایی از کتاب «قرآن و قبله» استاد محمدرضا حکیمی، با اشاره به اینکه قرآن رمز وحدت امت اسلامی است، گفت: اگر در جهان به مردم بنگریم اکثر آنها در منطقه خاکستری‌‌اند و اگر در تاریخ رخدادی بوده که این معادله برهم خورده و قبله خونین شده آن حادثه کربلا بوده است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که در آنها بر امت واحده تأکید شده است، افزود: این آیات نشان می‌دهد مردم عامه امت واحده نیستند اما هنگامی که خداوند پیامبرش را خطاب قرار می‌دهد امت واحده می‌شوند این یعنی اقتضا و نتیجه هدایت وحدت است و نتیجه ضلالت تفرقه است.

قدومی با اشاره به تاریخ جهان اسلام تأکید کرد: از تاریخ می‌فهمیم که اختلافات طائفه‌ای در جای رخ می‌داده که منافع سیاسی و دینی با هم برخورد داشته است و اختلافات از جناح‌بندی‌های سیاسی بوده است.

وی با اشاره به گفته شدن 4 اذان در مسجد اموی دمشق افزود: مذاهب چهارگانه اهل سنت تا دهه 60 قرن بیستم برای خودنمایی هر کدام در زمانی مختلف اذان می‌گفتند و موجبات سردرگمی مردم را فراهم می‌آورند اما پادشاه وقت سوریه آمد و جلوی آنها را گرفت و امروز در مسجد اموی 4 نفر همزمان و در یک وقت اذان می‌گویند چرا که حکم فقهی این 4 مذهب برای وحدت یکسان شده است.

وی افزود: در میان اعراب که هستیم از ما می‌پرسند چرا حماس با ایران رابطه دارد و در ایران از ما می‌پرسند چرا حماس با عربستان و قطر رابطه دارد. برادران سرزمین فلسطین سرزمین انبیاء است و رمز پیروزی در قضیه فلسطین وحدت است لذا باید از همه پتانسیل‌های جهان اسلام بهره گرفت.

قدومی با طرح این سؤال که میزان افراط‌گرایی در جهان اسلام چقدر است، تأکید کرد: فکر نمی‌کنم میزان افراط‌گرایان بیشتر از 10 درصد باشد بیاید این انگل‌های وابسته را رها کنید شما و کسانی که تفکر اعتدالی دارند اعم از شیعه و سنی 90 درصد هستند حال این 90 درصد چه طرح عملی برای فلسطین دارند.

وی با اشاره به شهادت نزدیک به 2 هزار نفر در غزه افزود: آیا منتظریم که این تعداد به یک میلیون نفر برسد تا بیدار شویم در حالی که جوانان غزه در برابر 4 قدرت بزرگ جهانی ایستاده‌اند و رژیم صهیونیستی حتی نتوانست مساحتی به اندازه یک سوم شهر تهران را اشغال کند و آنگاه از من می‌پرسند شما ناصبی هستید یا رافضی؛ من در عجبم که آیا الان زمان فتنه و تفرقه و کشمکش سیاسی است؟!

رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:‌از همه روحانیون شیعه و سنی می‌خواهم به مراجع و اصول خود برگردند و وحدت را ایجاد کنیم چرا که فلسطین نمی‌تواند به تنهایی موفق شود البته ما محکم ایستاده‌ایم؛ این کار چندانی ندارد حضرت نوح (ع) تنها از 4 کلمه استفاده کرد و به خدا گفت که من مظلوم واقع شده‌ام یاریم ده و خلوص و عبادت او موجب اجبات دعایش شد لذا بیایم با خدای خودمان خلوت کنیم که آیا دین خدا را نصرت می‌دهیم و بخشی از سپاه آزادی مسجدالاقصی هستیم؟

وی در پایان از علامه حکیمی به خاطر اختصاص بخشی از فوائد چاب کتاب «الحیات» در بیروت به رزمندگان فلسطینی تشکر کرد.

در پایان این مراسم نیز سخنرانان لوحی را برای وحدت اسلامی امضا و ضمن گرفتن عکس یادگاری از کتاب «قرآن و قبله» محمدرضا حکیمی رونمایی کردند.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین