عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۸۷۴
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
یک کارشناس امور خانواده معتقد است مادر بیشترین تاثیر را بر تربیت فرزندان خود دارد و البته تکنولوژی باعث شده نقش مادر در این میان کم شود.

عقیق: خانم دکتر فخر روحانی در برنامه صبح روشن رادیو معارف به بررسی آسیب های تربیت دینی پرداخت و اظهار داشت: ما میتوانیم برای معنویت بخشی به فضای فرزندان راهکار و برنامه بدهیم، ولی هیچ تضمینی در قبال این برنامه ها و راهکارها نیست، چرا که مهم ترین مسئله خلوص نیت است.

وی تاکید کرد: اینکه راهکار های ما در بیشتر مواقع به نتیجه نمی رسد مربوط به این است که نیت ها مخدوش و آلوده شده است.

وی ادامه داد: خلوص نیت افراد و جامعه پیرامون فرزند روی تربیت فرزند تاثیر گذار است و بیشترین تاثیر گذاری از جانب مادر خانواده است.

فخر روحانی گفت: در روایات آمده است که خداوند هنگام صورت بخشی جنین در رحم مادر به ملائکه می فرماید باتوجه به آنچه در پیشانی مادر است صورت بخشی کنید، بنابراین باید تربیت فرزند با نیت خشنودی خداوند صورت بگیرد.

کارشناس برنامه در پاسخ به این سوال که چرا راهکار های تربیتی گذشته دیگر کارساز نیست بیان داشت:یکی ازمهم ترین مسائلی که ما تا امروز نتوانسته ایم راهکاری در خصوصش پیدا کنیم حضور گسترده تکنولوژی ورسانه است.

وی ادامه داد: تکنولوژی در عصر حاضر توانسته افراد یا تفکرهایی که ما به هیچ وجه راضی به حضور آنها در عرصه خانواده نیستیم در خانه ما حضور پیدا کند و این بزرگترین مشکل است درست در زمانی که مادر خانواده در امر تربیتی تنهاست و بی اعتمادی ها مانع از این شده است که سایر افراد خانواده مانند عمو دایی و... دخالتی در امر تربیت فرزند داشته باشند و این درست نیست.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود ادامه داد: یکی دیگر از آسیب هایی که میتوان به آن اشاره کرد تکیه بر محسوسات و تجربه گرایی و فرد گرایی در جامعه امروز است و فرزندان مان در خانواده های متدین در مرحله اول به دنبال این هستند که در آینده شغلی ای با درآمد بالا داشته باشند و چیز هایی مانند لقمه حلال دیگر اولویت ندارد این نشان دهنده ورود تفکر غربی در جامعه مان است.

کارشناس رادیو معارف اظهار کرد: جوانان جامعه ما الان برای رفع مشکلات شخصی به دنبال راهکارهای تجربی و ظاهری هستند و دیگر به دنبال راهکار های دینی مانند اذکار و توسل نیستند.

وی در پایان تصریح کرد: البته باید نگاه خانواده ها به عرصه دینی تغییر پیدا کند. گاهی اوقات خانواده ها به رفتار های دینی بسنده میکنند در صورتی که خانواده ها باید علاوه بر رفتار های دینی به نگرش دینی و اعتقادات دینی نیز توجه داشته باشند.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین