عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
كتاب «پرتوی از زندگانی امام صادق(ع)» به قلم نورالله علی‌دوست خراسانی و با مقدمه آيت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی از سوی دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شد.
عقیق: در كتاب «پرتوی از زندگانی امام صادق(ع)» كه به قلم نورالله علی‌دوست خراسانی و با مقدمه آيت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی از سوی دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده، ابعاد مختلفی از زندگانی حضرت امام صادق(ع) به رشته تحرير درآمده است.

بنا بر اين گزارش، اين كتاب در دو فصل تنظيم شده است؛ كه نگارنده در فصل اول با عنوان «امام صادق(ع) و بنی‌اميه» پيرامون خلفای اموی عصر امامت امام صادق(ع) و علل انقراض و نابودی سلسله اموی بحث كرده و در فصل دوم با عنوان «امام صادق(ع) و بنی‌عباس» درباره انقراض حكومت بنی‌اميه و ابتدای حكومت بنی‌عباس به بحث پرداخته است.

دورنمايی از اوضاع سياسی و اجتماعی عصر امام صادق(ع)، شخصيت علمی امام صادق(ع)، برخی از شاگردان امام صادق(ع)، مناظرات امام صادق(ع)، امام صادق(ع) و منصور خليفه عباسی، شيعه در عصر امام صادق(ع)، امام صادق(ع) و ارتباط با عالم غيب، گوشه‌هايی از سيره امام صادق(ع)، شهادت امام صادق(ع)، فرزندان امام صادق(ع) و گزيده‌ای از سخنان پيشوای ششم از جمله مطالبی است كه در اين كتاب بيان و تشريح شده است.

كتاب «پرتوی از زندگانی امام صادق(ع)» در 352 صفحه، در قطع وزيری (جلد شوميز)، به قيمت 105 هزار ريال، از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده است.


منبع: خبرگزاری ایکنا

کد خبرنگار 211007            


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین