عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۶
اولين همايش اهميت نماز در سفرهاي زيارتي با همت مديريت حج وزيارت خراسان جنوبي و همكاري ستاد اقامه نماز در محل نمايشگاه حج خراسان جنوبي برگزار شد.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمين مجتبي كلباسي در اين همايش اظهارداشت: حج مانند كتابي است كه بايستي كلمه به كلمه آن همراه با مضامينش را درك كنيم. وي با بيان اينكه تمام اعمال حج داراي معنا، قالب و روح هستند، ادامه داد: اين اعمال در عرصه‌هاي مختلف بويژه عرصه نماز كه در تمامي اعمال حج متبلور است وجود دارد. قائم مقام ستاد اقامه نمازكشور با اشاره به اينكه خداوند يكي از فلسفه‌هاي حج را ياد خدا در قرآن ذكر مي‌كند، تصريح كرد: حج ياد خدا در ايام خاص است اما نماز ياد خدا در هر شبانه روز است لذا اساس مناسك حج به منظور اقامه نماز است.
حجت الاسلام كلباسي با بيان اينكه اگر پيام انقلاب اسلامي و امام (ره) در بين تمامي مسلمانان گسترش و پياده سازي شود هيچ قدرتي توان مقابله با مسلمانان را نخواهد داشت، افزود: امروز مردم فلسطين اگرچه به لحاظ نظامي امكاناتي ندارند اما از روح مقاومت اسلامي كه برگرفته از آيه‌هاي قرآن و انقلاب اسلامي است؛ اسرائيل را به ذلت مي‌كشانند.
وي بيان كرد: امروز استكبار و دشمنان مسلمانان در صدد ايجاد تفرقه و درگيري بين امت مسلمان هستند و در اين راستا سرمايه‌هاي مالي عظيمي نيز مي‌دهند كه گروهك داعش زاييده هيمن حربه است.
قائم مقام ستاد اقامه نمازكشور با تاكيد براينكه مسلمانان در بسياري از موارد با يكديگر مشتركات دارند، افزود: يكي از پيام‌هاي مهم حج اين است كه هر مسلمان با هر ويژگي و مذهبي كه دارد به مشتركات و خداي واحد توجه كند.
حجت الاسلام كلباسي تصريح كرد: در حال حاضر هيچ امري كوبنده‌تر از حضور شيعه در نمازهاي جماعت اهل تسنن براي شكست حربه‌هاي تكفيري‌ها نيست چراكه حضور وحدت آميز حجاج در نمازهاي جماعت توطئه‌هاي دشمنان اسلام ناب محمدي (ص) را خنثي مي‌كند.
وي با تاكيد براينكه بايد به فكر نماز نسل خود باشيم، خاطرنشان كرد: همانطور كه به نيازهاي مادي، تفريحي، تحصيلي و دانش فرزندان خود توجه مي‌كنيم همان ميزان احساس و اهميت بايستي براي نماز آنان داشته باشيم.
شايان ذكراست در ابتداي اين همايش ابوالفضل نوفرستي مدير حج وزيارت خراسان جنوبي گزارشي را درخصوص اقدامات انجام شده در راستاي ترويج نماز در بين زائرين ارائه كرد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین