عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر متولی قانونی برای رسیدگی به امور مساجد وجود ندارد از این رو مجلس به دنبال معرفی متولی برای ساماندهی به این امور است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کارگروهی در کمیسیون فرهنگی برای رسیدگی به امور مساجد تشکیل شد که در نتیجه آن طرحی تحت عنوان حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه ها شکل گرفت.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس بر همین اساس تصریح کرد: بعد از اینکه یک فوریت بودن این طرح در صحن علنی به تصویب رسید به کمیسیون ارجاع شد تا موارد آن بررسی شود که عصر امروز حدود 8 مورد آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی درباره کلیات این طرح تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر احداث، تجهیز و مکان یابی جهت احداث مساجد متولی ندارد و در هر نقطه ای که اهالی آن توان مالی داشته و دلسوز هستند، ممکن است مسجدی بنا کنند.

طاهری ادامه داد: از این رو بسیاری از مناطقی که توان مالی ندارند به تبع مسجدی هم ندارند و یا وقتی در حین ساخت مسجد با مشکل مالی روبرو می شوند، کار بنا زمین می ماند از این رو لازم است که یک متولی قانونی وجود داشته باشد تا بتواند مشکلات مربوط به این حوزه را بررسی کند.

این طرح در چندین نشست و حلقه علمی در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین