عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۹
وزارت بهداشت عربستان از كنترل وضعيت سلامت حجاج كشورهاي مختلف در فرودگاه‌هاي اين كشور و كنترل ويروس ايبولا به كمك دوربين‌هاي حرارت‌سنج خبر داد.

عقیق:وزارت بهداشت عربستان اعلام كرد: فرودگاه بين‌المللي شهر «جده»، از ابتداي ماه آينده، با استفاده از دوربين‌هاي حرارت سنج، حجاج كشورهاي غرب آفريقا و ديگر كشورهاي آفريقايي (46 كشور) از نظر ابتلا به ويروس ايبولا كنترل مي‌شوند.
«سامي بوداوود»، مدير كل مركز بهداشت شهر جده اعلام كرد: در نخستين گام ويزاي حجاج سه كشور آفريقايي، گينه، سيرالئون و ليبريا براي جلوگيري از شيوع ويروس در كشور لغو شدند. هم چنين با آغاز سفر حجاج خارجي از ماه آينده، تمامي مسافران در فرودگاه مورد بررسي قرار مي‌گيرند و در صورت وجود مورد مشكوك، بلافاصله قرنطينه بهداشتي تشكيل و فرد مبتلا فورا به بيمارستان تخصصي منتقل خواهد شد.
به گزارش «اخبار السعوديه»، دوربين‌هاي حرارت‌سنج با كنترل درجه حرارت بدن افراد به عنوان يكي از شاخصه‌هاي مهم مبتلايان به اين ويروس در كنترل اين بيماري به دولت عربستان كمك زيادي خواهد كرد. البته اين دوربين‌ها از دوره‌اي كه آنفولانزاي خوكي در جهان شايع شده بود، در فرودگاه‌ها تعبيه شده بودند.
چهارشنبه اين هفته نشست فوق‌العاده با حضور وزارت بهداشت كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در شهر رياض تشكيل خواهد شد. در اين نشست، آخرين تغييرات در نحوه و ميزان شيوع ويروس ابولا بررسي و كارشناسان راهكارهاي خود براي پيشگيري و كنترل اين ويروس را ارائه خواهند داد. «خالد مرغلاني»، سخنگوي رسمي وزارت بهداشت عربستان با توجه به اينكه هر فرد مبتلا به ويروس ايبولا شرايط خاص خود را دارد، تأكيد كرد: نبايد مبتلايان را در يك مكان با هم قرنطينه كرد.
سازمان بهداشت جهاني روز جمعه گذشته به دنبال انتشار ويروس ابولا وضعيت فوق‌العاده بين المللي اعلام كرد، اين ويروس تاكنون منجر به مرگ نزديك به هزار نفر در جهان شده است.


منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین