عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
معاون تبلیغات آستان‌قدس رضوی:
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان‌قدس رضوی گفت: برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت امروزه به برکت امام رضا(ع) در 31 استان و 10 کشور مختلف برگزار می‌‌شود و به زودی به تمام نقاط جهان می‌رود.
عقیق: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌قدس رضوی، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی در نشست هم‌اندیشی کاروان‌های زیر سایه خورشید که در سالن همایش‌ بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برنامه زیر سایه خورشید یک فرصت طلایی است که به افراد و اجتماع داده شده و این حرکت عظیم فرهنگی در سطح جهان، توسط آستان قدس رضوی به برکت وجودی امام رضا(ع) در حال برگزاری است و خادمان، مسئولان و تشکل‌های مردمی، بازیگران این برنامه هستند.

وی افزود: پرچمِ در دست خادم، پیام رأفت و مهربانی امام رضا(ع) را در این جهان تاریک و ظلمانی به جهانیان می‌رساند و چراغ هدایت بشریت می‌شود.

این کارشناس فرهنگی از دهه کرامت به عنوان یک فرصت مناسب دیپلماسی فرهنگ با سبقِ نام امام رضا(ع) یاد کرد و افزود: شعار فعالیت‌های دهه کرامت امسال «سبک زندگی اسلامی» است زیرا که این سبک تنها راه حل مشکل‌های جامعه امروز است و اهل بیت(ع) بهترین الگو برای این سبک به شمار می‌آیند.

حسینی با اشاره به اینکه نقطه عطف جشن‌ها در روزهای دهه کرامت ارائه رأفت الهی و رضوی بر جهانیان است، ابراز کرد: ارتقای سطح معرفتی، بینش و تفکر، تبیین صحیح الگوهای زندگی اصول محوری جشن‌های میلاد امام رضا(ع) می‌باشد و این جشن‌ها زمینه گفتمان دینی با رویکرد رضوی را فراهم می‌سازد.

به گفته حسینی «ارائه الگوی رفتاری امام رضا(ع) به ویژه برای نسل جوان»، «برگزاری جشن و ایجاد شور و شعف شایسته و شرعی»، «توجه به نوع‌آوری و پویایی»، «توجه به جوان معاصر و مؤلفه‌های نیاز جوان»، «نگاه ویژه به جهان اسلام و بهره‌گیری از نخبگان فرهنگی» و «استفاده حداکثری از رسانه ملی» اولویت‌های مهم برنامه‌های دهه کرامت است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان‌قدس رضوی گفت: سال گذشته در دهه کرامت، هزار و 200 برنامه مختلف فرهنگی از سوی آستان قدس رضوی برگزار شد که به شکرانه الهی امسال از این تعداد برنامه، بیشتر و با کیفیت‌تر است.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت از صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی شروع شد و امروزه به برکت امام رضا(ع) در 31 استان و 10 کشور مختلف برگزار می‌‌شود و به زودی به تمام نقاط جهان می‌رود.

این کارشناس فرهنگی اذعان کرد: سه برنامه استراتژیک آستان قدس رضوی شامل «برگزاری محافل قرآنی»، «مناجات خوانی» و «تبیین معارف دینی» است که در تمام ایام سال برگزار می‌شود و به نوبه خود در جهان اسلام بی‌نظیر است.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین