عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
دبیر شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها با اشاره به تأکید رهبری به تدبر در قرآن، از برپایی دوره آموزشی تفسیر قرآن با هدف ترویج نهضت تفسیر در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: این دوره‌ها در نیمه اول شهریورماه برگزار می‌شوند.
عقیق: «سید محمد طاهری» دبیر شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری دوره آموزش مفسران قرآن کریم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره تأکید بسیاری بر تفسیر و تدبر در آیات الهی دارند بر همین اساس ما تصمیم گرفتیم با برگزاری دوره آموزشی برای مفسران قرآن، تفسیر قرآن در دانشگاه‌ها را هدفمند کنیم.

لزوم آموزش نوین تفسیر قرآن در دانشگاه‌ها

وی با بیان اینکه تفسیر قرآن در دانشگاه‌ها باید متفاوت از تفسیر قرآن در مساجد باشد، ادامه داد: جذب دانشجویان به فعالیت‌های قرآنی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و همچنین ایجاد فضای شاد قرآنی در دانشگاه‌ها است بنابراین باید با شیوه‌ای نوین به آموزش تفسیر قرآن در دانشگاه‌ها پرداخت.

طاهری با اشاره به لزوم استفاده از آیات کاربردی در کلاس‌های تفسیر قرآن دانشگاه‌ها، گفت: برای ترویج نهضت تفسیر قرآن باید با استفاده از روش‌های اصولی افراد را به تدبر در آیات قرآن تشویق کرد که در این راستا اساتید نقش مهمی دارند چرا که در صورت ارتباط مستمر و سازنده اساتید قرآنی با دانشجویان می‌توان امور قرآنی را در جامعه توسعه داد.

برپای دوره آموزشی تفسیر قرآن در نیمه اول شهریورماه


وی با بیان اینکه دوره آموزشی تفسیر قرآن با حضور 400 نفر از اساتید دانشگاه‌ها، ائمه جماعات منتخب و رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، افزود: این دوره‌های آموزشی چهار روزه در استان‌های همدان و فارس در نیمه اول شهریورماه برگزار خواهند شد.

طاهری، آموزش تفسیر به شیوه نوین و جذب جوانان به تدبر در آیات الهی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی عنوان کرد و گفت: ما تاکنون زمینه انس دائمی دانشجویان با قرآن را فراهم نساخته‌ایم بنابراین با برگزاری این دوره‌های آموزشی و تربیت مفسران قرآن متناسب با نیاز دانشجویان سعی داریم فرهنگ انس با قرآن را در دانشگاه‌ها نهادینه کنیم.

برگزاری 500 دوره تفسیر قرآن در سال تحصیلی جدید

دبیر شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها تصریح کرد: برگزاری این دوره‌ها نخستین گام برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی و برپایی بیش از 500 جلسه تفسیر قرآن در سال تحصیلی جدید است که امیدواریم با برگزاری چنین دوره‌هایی زمینه گسترش فعالیت های قرآنی و تفسیر قرآن در دانشگاه‌ها را فراهم سازیم.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین